مشکلات ۱۰ هزار اصناف منطقه آزاد ماکو پیگیری می‌شود

مشکلات ۱۰ هزار اصناف منطقه آزاد ماکو پیگیری می‌شود

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بطور منسجم و در قالب تیم‌های عملیاتی بدنبال حل مشکلات حدود ۱۰۰۰۰ صنف در منطقه آزاد ماکو هستیم.

ابراهیم جلیلی در گفت و گو با ایسنا با تاکید براینکه اصناف بزرگترین بخش اقتصادی بعد از نفت هستند، افزود: حدود بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در زمینه‌های مختلف تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی در گستره وسیعی از فعالیت‌ها در زنجیره تامین عرضه محصولات حضور دارند.

وی با تاکید براینکه، سازمان منطقه آزاد ماکو نیز برنامه‌های متنوعی برای اصناف در نظر گرفته شده است، افزود: حدود ۱۰۰۰۰ صنف در منطقه آزاد ماکو داریم که پیگیری و پایش مشکلات آنان خصوصا در رابطه با روان سازی ماده ۱۳ قانون چگونگی مناطق آزاد و پیگیری مشکلات اصناف با بانکها و سازمان امور مالیاتی بطور منسجم و در قالب تیم‌های عملیاتی انجام می‌شود.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا منطقه پیشران توسعه فعالیت‌های ICT در حوزه اصناف بوده واحدهای صنفی موجود مکانیزه شده و فناوری‌های نوین بهره‌مند شوند.

وی افزود: بر روی افزایش کیفیت ارائه خدمات اصناف برنامه ریزی می‌کنیم و ارتقا نوع ارتباطات تجاری آنها، نوع برخوردها با شهروندان و گردشگران، آشنایی به تکنولوژی روز، ارائه آموزش‌های لازم در حوزه کاری، برگزاری سلسله جلسات آموزشی و تخصصی، در اولویت برنامه‌هاست تا اصناف منطقه را برای حضور در یک منطقه آزاد و بین المللی تقویت کنیم. همچنین ایجاد و توسعه لجستیک واحدهای توزیع در دستور کار قرار دارد.

جلیلی همچنین اضافه کرد: در صورت آماده شدن فضا و بستر رقابتی در چرخه اقتصادی، فعالیت اصناف باعث افزایش سرعت گردش کالا، خدمات و نقدینگی می‌شود که این امر افزایش رشد و توسعه اقتصاد کشور را به دنبال داشته و در صورت برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری مناسب، اصناف می‌توانند به عنوان موتور رشد اقتصادی عمل کنند.

وی گفت: در سال گذشته آیین نامه موضوع ماده ۸۸ قانون نظام صنفی نیز برای اولین بار در منطقه اجرایی شد که در مجموع 8 کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی در محدوده برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

جلیلی از برگزاری انتخابات اتاق‌های اصناف در هر سه شهرستان خبر داد و گفت: امیدوارم اصناف منطقه حضوری با شکوه در این انتخابات داشته باشند تا مسایل صنفی خود را از طریق نماینده‌های شایسته خود پیگیری نمایند.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه با تاکید براینکه، در سال جهش تولید، در فروردین ماه سال جاری از سند جهش تولید منطقه رونمایی شد، افزود: از آنجایی که شکل‌گیری فعالیت صنعتی یا تولیدی و ایجاد اشتغال در واحدهای صنفی ارزان‌تر از صنعت است لذا برخی از واحدهای صنفی نیز در حوزه تولید مشغول به کار هستند،همچنین سند رونق و جهش تولید اصناف در حال آماده سازی بوده و این سند نقشه راه روشنی را برای ما ترسیم خواهد کرد.

جلیلی ادامه با اشاره به اینکه، جامعه صنفی کشور با در دست داشتن حدود یک پنجم از تولید ناخالص ملی، حدود نیمی از اشتغال کشور و بیش از 90درصد شبکه توزیع و هزاران واحد تولیدی کوچک و بزرگ، بی شک در خط مقدم عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی حضور پررنگ و شایان توجهی دارد،ادامه داد: اصناف بازوی توانند تولیدکنندگان کشور هستند و در اصلاح و تسهیل سیستم توزیع شبکه‌های آن و اتصال خود به مراکز تولید و البته با کاهش فاصله بین تولیدکنندگان ومصرف کنندگان می‌توانند نقش موثرتری ایفا کنند.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو، در ادامه اصناف را کلید موفقیت توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: به یقین‌ برای داشتن اقتصادی پویا و سالم، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال و حرکت مستمر در مسیر توسعه پایدار، باید به آنها توجهی ویژه داشته باشیم تا با همت همه فعالین اقتصادی و یک برنامه ریزی اصولی و مدون از تنگناهای اقتصادی کنونی و تحریمهای ظالمانه استکبار جهانی، و شرایط فعلی کرونایی به سلامت عبور کنیم.

وی افزود: اصناف در همه ادوار به عنوان وسیع ترین بخش اقتصادی نقش موثر و تاثیرگذاری در کشور داشته و باید از پتانسیل عظیم آنها برای بهبود کسب و کار و اشتغال استفاده بهینه کرد.

مشکلات-اصناف-منطقه-آزاد-ماکو

منبع: ایسنا

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=7942