فیلم: منطقه آزاد هاینان چین

فیلم: منطقه آزاد هاینان چین

رئیس جمهور چین “شی جینپینگ” در ماه آوریل سال 2019 از تأسیس منطقه آزاد تجاری هاینان به‌عنوان نشانی از سی‌امین سالگرد اصلاح این کشور خبر داد.

طبق این برنامه، قرار است جزیره هاینان به‌ دوازدهمین منطقه آزاد چین تبدیل شود. منطقه آزاد هانیان در سال 2020 افتتاح می‌گردد اما استراتژی بلند مدت خود را تا سال 2035 ادامه خواهد داد.

علی‌رغم اهداف بلندمدت، اقتصاد هاینان در سال 2018 با رکود نسبی مواجه بود، اما هدف رشد خود را از دست نداد، در حالی که مقامات دولتی بصورت کاملا علنی مشکلات به‌وجود آمده در راه اندازی FTZ را تصدیق کرده‌اند.

بیشتر بدانید: آشنایی با مناطق آزاد چین

مشخصات اقتصادی منطقه آزاد هاینان

به عنوان یک جزیره گرمسیر در سواحل جنوبی چین، هاینان اغلب به عنوان “هاوایی چین” شناخته می‌شود. این استان به‌خصوص برای گردشگران چینی که در سواحل و آب و هوای گرم آن اتراق می‌کنند، یک مقصد محبوب است.

در سال 1988، هاینان به عنوان نخستین منطقه ویژه اقتصادی چین برگزیده شد و منجر به قراردادن آن در خط مقدم اصلاحات و مبارزات انتخاباتی به رهبری دنگ شیائوپینگ شد.

علی‌رغم این مزایا، منطقه هاینان در مقایسه با سایر مناطق چین نسبتاً توسعه نیافته است. به عنوان مثال تولید ناخالص داخلی سرانه آن 51955 RMB (7،851 دلار آمریکا) همچنین در سال 2018 در رده هفدهم از 31 منطقه سرزمین اصلی چین قرار گرفته است.

میزان ثروت آن به مراتب نزدیک به گانسو است که کمترین تولید ناخالص داخلی سرانه در چین را با 31336 RMB (4،735 دلار آمریکا) نسبت به پکن دارد که بالاترین میزان آن در 140.211 RMB (21188 دلار آمریکا)است.

این صفحه را ببینید: ویدئوهای مناطق آزاد جهان

Hainan-Province-FTZ منطقه آزاد هاینان

منبع و اطلاعات بیشتر

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=7875