صادرات مناطق آزاد به کمتر از یک میلیارد دلار رسید+ جدول

صادرات مناطق آزاد به کمتر از یک میلیارد دلار رسید+ جدول

عملکرد مناطق آزاد نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری خارجی در سال 98 روند کاهشی داشته و به 211 میلیون دلار رسیده است و همچنین صادرات این مناطق نیز 941 میلیون دلار بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال مولد، صادرات کالاهای صنعتی و تبدیلی از اهداف مناطق آزاد تجاری ترسیم شده که در یک کلام باید سکوی صادراتی کشور باشند. در این زمینه نیز از معافیت های و مشوق های قانونی برخوردار هستند.

در سال اخیر به واسطه تشدید تحریم این مناطق نیز رونق و آبادانی چندانی را تجربه نکرده و برخی شاخص های عملکردی این مناطق نیز گویای این واقعیت است.

مهمترین مولفه، میزان سرمایه گذاری جذب شده داخلی و خارجی، صادرات، تعداد شاغلان و ارزش تولیدات هستند.

طبق گزارش وزارت اقتصاد میزان سرمایه گذاری داخلی این مناطق 10 هزار و 759 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 97 رشد دارد.

ارزش سرمایه گذاری خارجی 211 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

ارزش تولیدات این مناطق در سال 98 بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان بوده که به دلیل نامشخص بودن وضعیت سال 97 نمی‌توان مقایسه آماری داشت اما به توجه به رکود و تشدید تحریم ها به نظر نمی‌رسد رشد قابل ملاحظه ای در این بخش وجود داشته باشد.

این صفحه را مشاهده فرمایید: عملکرد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

همچنین میزان صادرات به خارج از کشور نیز به 941 میلیون دلار کاهش یافته که در سال 97 حدود یک میلیارد دلار بوده و موید کاهش ارزش تولیدات نیز می تواند باشد.

میزان واردات به منظور تولید عرضه و مصرف در مناطق نیز سال 97 بیش از یک میلیارد 290 میلیون دلار بوده که در سال گذشته به رقم 718 میلیون دلار کاهش یافته است.

پایان /

صادرات-مناطق-آزاد
صادرات-مناطق-آزاد

منبع: خبرگزاری فارس

1 دیدگاه ها

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=9106