مردم کرمانشاه منتظر تصویب منطقه آزاد تجاری به عنوان دومین عیدی هستند

مردم کرمانشاه منتظر تصویب منطقه آزاد تجاری به عنوان دومین عیدی هستند

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری روز شنبه هفته آینده در کمیسیون اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود، گفت: مردم استان منتظر تصویب این طرح به عنوان دومین عیدی نظام و دولت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» عصر سه‌شنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی افزود: موضوع تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری در کمیسیون فرعی زیربنایی تصویب شده و روز شنبه هفته آینده در کمیسیون اصلی مطرح می‌شود، افزود: انتظار داریم بعد از عیدی وزارت نفت، تصویب منطقه آزاد قصرشیرین دومین عیدی به مردم این استان باشد.

او از همه مسوولان کشور و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست با کمک به تصویب این طرح و تبدیل قصرشیرین به عنوان منطقه آزاد تجاری به توسعه استان کرمانشاه کمک کنند تا بخشی از عقب ماندگی این استان ناشی از هشت سال جنگ جبران شود.

وی تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری را منجر به تحول بزرگی در کل استان دانست و گفت: ما از سه سال قبل به شدت پیگیر این موضوع هستیم و امیدوارم امسال به نتیجه برسد.

او با اشاره به اینکه خبرهای خوب و امیدوارکننده ای در این رابطه در راه است، افزود: انتظار داریم همه مسوولان کشور در رده های مختلف کمک کنند تا این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شود.

کشور با شرایط سختی روبرو است

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش با بیان اینکه با یک جنگ تمام عیار اقتصادی و فشارهای سختی روبرو هستیم، گفت: از زمانی که ترامپ به سر کار آمد کشور دچار مشکلات سخت اقتصادی شد اما خوشبختانه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و ایستادگی و مقاومت مردم کشور در حال خروج از این فشار است.

بازوند با بیان اینکه تحریم و فشار اقتصادی معیشت و اقتصاد مردم را تحت الشعاع قرار داده و سفرهای مردم را کوچکتر کرده است، افزود: باید با تمام وجود ایستادگی و مقاومت کنیم تا از این وضعیت خروج پیدا کنیم.

وی شرایط فعلی اقتصاد کشور را بسیار سخت دانست و گفت: پول کالاهای صادراتی ما را نمی‌دهند حتی کرایه پول از ما می‌گیرند اما با وجود این مشکلات در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری شاهد رشد ۱۰ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی نسبت به سال گذشته هستیم که اگر صادرات نفت، گاز و برق را هم به آن اضافه کنیم رشد ۲۴ درصدی نشان می‌دهد که رقم بسیار بزرگی است.

لزوم بازنگری در اعضای ستاد تسهیل

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش تعیین تکلیف وضعیت وتو برخی از اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و رفع بروکراسی های اداری در سامانه های ایجاد شده را از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار شد و گفت: انتظار داریم این ۲ موضوع مهم برای تسهیل در فعالیت واحدهای تولیدی مورد رسیدگی قرار گیرد.

بازوند با اعلام رضایت از همکاری و تعامل خوب بانک های استان کرمانشاه با حوزه تولید و صادرات، افزود: در ستاد تسهیل استان بانک ها حق وتو دارند و از این رو برخی از مصوبات ملی و استانی را وتو می‌کنند که انتظار داریم این موضوع حل شود.

بازوند اظهار داشت: ۶۵ درصد مشکلات مطرح شده در ستاد تسهیل به بانک‌ها بر می‌گردد و اینکه بانک‌ها حق وتو دارند، نمی‌شود و باید این گره حل شود.

او همچنین به بروکراسی اداری به عنوان نقطه ضعفی اشاره کرد و گفت: بروکراسی اداری عین قفل و زنجیر دست و پای تولید را گرفته و در سال های اخیر به تدریج در حال کم شدن است اما متاسفانه در جاهای دیگری از جمله در سامانه های ایجاد شده خودش را نشان می دهد.

کرمانشاه در مسیر توسعه قرار گرفته است

استاندار کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اینکه روند توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه با شتاب طی می شود، گفت: با وجود همه موانع، حرکت بسیار امیدوارکننده‌ای در استان شاهد هستیم.

بازوند افزود: در این مدت با همت همه مسوولان ملی و استانی بیش از ۵۷۰ واحد راکد که تعطیل شده بود دوباره به چرخه تولید برگشت و بیش از ۳۹۰ واحد که ظرفیتی در حد ۱۰ و ۲۰ درصد داشت به ۱۰۰ درصد رسید.

او به تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه‌های اشتغال استان در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: در شرایط سخت تحریم توانستیم نرخ بیکاری را به متوسط کشوری نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در کرمانشاه سیر نزولی خودش را طی می‌کند و برنامه‌ای تدوین شده تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری را به میانگین کشوری برسانیم.

او تصریح کرد: افزایش نرخ بیکاری بالا در یک منطقه برخلاف برخی اظهارات که معتقدند از این طریق می توان خواسته ها را پیگیری کنند و مطالبه گری کنند خودش یک مانعی برای ورود سرمایه به استان است.

وی با بیان اینکه با کاهش نرخ بیکاری استان الان شاهد میل و تمایل سرمایه گذاری به استان هستیم، اظهار داشت: نرخ بیکاری استان در پاییز امسال به ۱۲.۴ درصد کاهش یافته و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ به متوسط کشوری نزدیک شویم.

استاندار کرمانشاه به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند باید در مقابل این جنگ اقتصادی مقاومت و ایستادگی کرد، گفت: ما در هشت سال دفاع مقدس مقاومت کردیم و پیروز شدیم و در این چهار سال نیز با یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور روبرو هستیم.

بازوند همچنین به وجود ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد کشور و استان اشاره کرد و از مردم خواست همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا از این بحران عبور کنیم.

مردم-کرمانشاه-منتظر-تصویب-منطقه-آزاد-قصرشیرین
مردم-کرمانشاه-منتظر-تصویب-منطقه-آزاد-قصرشیرین

منبع » ایرنا

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=10143