طرح منطقه آزاد گردشگری سیریک ارائه شد

طرح منطقه آزاد گردشگری سیریک ارائه شد

طرح منطقه آزاد گردشگری سیریک با هدف پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی در حوزه گردشگری تهیه و به معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان روز سه شنبه به خبرنگاران اعلام کرد: این طرح که با همکاری شهرداری سیریک آماده شده اهداف دیگری از قیبل برقراری ارتباط بین‌المللی، تحرک در اقتصاد منطقه‌ای، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و گردشگر را هم دنبال می‌کند.

رضا برومند ادامه داد: یکی از مهمترین محورهایی که در طرح منطقه آزاد گردشگری سیریک در نظر گرفته شده توسعه کالبدی شهر سیریک متناسب با نیازهای جامعه محلی و گردشگران است.

وی اضافه کرد: امید می‌رود کمیته‌های تخصصی نظر کارشناسی خود پیرامون این طرح را هرچه سریعتر اعلام کنند تا بتوان درخصوص سایر فرآیندهای لازم تصمیم گیری کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: صنعت سفر و گردشگری به عنوان یک صنعت مولد، کاتالیزور و شتاب دهنده می‌تواند زمینه فعال سازی همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود شهری و روستایی را فراهم سازد و در همین راستا در طرح منطقه آزاد گردشگری سیریک برنامه‌ریزی برای ایجاد منطقه آزاد گردشگری براساس ظرفیت های محرک، مانند فرهنگ، قومیت، تاریخ، استعدادها، شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی و همچنین زیر ساخت‌های موجود ارزیابی شده است.

طرح-منطقه-آزاد-گردشگری-سیریک

منبع: ایرنا

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=8391