بررسی انتصابات جدید در مناطق آزاد | مدیران عامل جدید کیش و قشم معرفی شدند

بررسی انتصابات جدید در مناطق آزاد | مدیران عامل جدید کیش و قشم معرفی شدند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، مدیران عانل سازمان‌های مناطق آزاد قشم و کیش را منصوب کرد.

سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، سکان هدایت سازمان‌های مناطق آزاد قشم و کیش را به ترتیب به افشار فتح‌الهی و محمد‌رضا نوایی لواسانی سپرد.

در حکم سعید محمد به مدیران عامل جدید مناطق آزاد قشم و‌ کیش آمده است: نظر به شایستگی‌ و توانمندی‌های مدیران جدید این مناطق و التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انتظار دارم از ظرفیت‌های مهم قشم و کیش و بهره از توان مدیران شایسته، این مناطق آزاد را در مسیر پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هدایت کنید.

از مهمترین سوابق کاری فتح‌الهی می‌توان به جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید، معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت صمت، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت، رئیس هیات مدیره پالایشگاه آناهیتا، جانشین معاونت سرمایه گذاری قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء(ص)، قائم مقام مدیرعامل گروه فراب و عضو ستاد فولاد کشور اشاره کرد.

شرمنده مردم قشم هستیم/ اولویت دولت گره گشایی از مشکلات شهروندان مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و تجاری اظهار کرد: شرمنده‌ی مردم قشم هستیم چرا که بعد از گذشت سال‌ها از شکل گیری این منطقه مردم هنوز درگیر مشکلات اولیه زندگی مانند آب و برق هستند.

سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد و تجاری دیروز در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: با وجود امیدها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نه تنها این هدف حاصل نشد بلکه مشکلات بسیاری از جمله مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گریبان مردم این مناطق را گرفت.
محمد با اشاره به اینکه مناطق آزاد محیط‌هایی هستند که با هدف رشد و شکوفایی اقتصاد کشور ایجاد شده‌اند، گفت: سهم صادرات مناطق آزاد ایران بسیار ناچیز و رقمی حدود ۲ درصد است که این عدد با اهداف و آرمان‌های تاسیس این مناطق فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مناطق آزاد کشور حیات خلوت دولت‌ها و افراد خاص بوده است که در دولت مردمی این مناطق متعلق به مردم می‌شود، بیان کرد: باید آسیب شناسی شود که چرا با وجود مشوقات گوناگون و معافیت مالیاتی این مناطق در تاثیرگذاری در اشتغال، تولید و سرمایه گذاری و بهبود زندگی مردم موفق نبوده اند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد از ظرفیت‌های جزیره قشم سخن گفت و افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک جزیره قشم چرا نباید خدمات گوناگون از جمله خدمات سوخت رسانی به شناورهای خارجی در این منطقه انجام شود چرا که این عمل می‌تواند درآمدزایی بسیاری برای مردم داشته باشد.

محمد اظهار کرد: شرمنده‌ی مردم قشم هستیم چرا که بعد از گذشت سال‌ها از شکل گیری این منطقه مردم هنوز درگیر مشکلات اولیه زندگی مانند آب و برق هستند. وی یادآور شد: اولویت ما گره گشایی از مشکلات معیشتی مردم در مناطق آزاد به ویژه ساکنان جزیره قشم است.

سعید محمد در بخش پایانی اظهارات خود ضمن تشکر و قدردانی از زحمات علی درویش پور مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: ماموریت اصلی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، توسعه اقتصاد کشور و جذب سرمایه گذار و بهبود وضعیت فرهنگی، اجتماعی و معیشتی ساکنان و بومیان جزیره قشم است که این امور باید به صورت موازی و در کنار یکدیگر پیگیری شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور در بخشی از سخنان خود در این مراسم دستور حذف هزینه عوارض ورود قشموندان به جزیره در مسیر پهل – لافت را صادر کرد.

منابع » تسنیمموج

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=10864