۸۰۰ قلم کالا برای ورود به مناطق آزاد ثبت سفارش می‌شوند

۸۰۰ قلم کالا برای ورود به مناطق آزاد ثبت سفارش می‌شوند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری از ثبت سفارش ۸۰۰ قلم کالا برای ورود به مناطق آزاد خبر داد.

مرتضی بانک در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های روز کیش، با اشاره به سومین سال برگزاری مراسم روز کیش، آن را اقدامی ارزشمند برای شناخت کامل‌تر و دقیق‌تر سنت و فرهنگ یکی از زیباترین جزایر کشورمان دانست و گفت: پروژه‌هایی که امروز افتتاح شدند، متکی بر فرهنگ مردم این منطقه و برای استفاده عمومی آنها تعریف شده‌اند.

وی افزود: آزاد سازی رینگ کامل جزیره با مساحت ۳۷ هکتار و اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان زمینه دسترسی گردشگران و مردم به زوایای این جزیره را ممکن ساخته است.

مشاور رئیس‌جمهور بازگشت سه اسکله متروکه به مدار استفاده مردم را از دیگر اقدام‌های ارزشمند صورت گرفته در این جزیره دانست و گفت: افتتاح مجموعه‌های هنری مانند باغ مجسمه با مشارکت هنرمندان بزرگ کشور گام موثری در زمینه احیای فعالیت‌های فرهنگی و هنری به حساب می‌آید.

بانک خاطرنشان کرد: همه این اقدام‌ها در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا صورت پذیرفته است و این نشان‌ می‌دهد که علی رغم همه سختی‌ها فعالیت‌های توسعه‌ای و عمرانی ادامه دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در خصوص رفع ممنوعیت واردات کالاهای گروه ۴ به مناطق آزاد گفت: سازوکاری برای ثبت سفارش مناطق آزاد و بر اساس قوانین این مناطق طراحی کرده‌ایم که خوشبختانه مورد قبول دولت نیز قرار گرفته است. بر این اساس ۸۰۰ قلم کالا بدون ثبت سفارش و با تامین ارز متقاضی وارد این مناطق خواهند شد. اگرچه قبلا نیز ۳ هزار و ۴۰۰ قلم کالا شامل مواد اولیه و ماشین آلات از ثبت سفارش معاف شده بودند و در مجموع ۴ هزار و ۲۰۰ قلم کالا بر اساس قوانین مناطق آزاد وارد این مناطق خواهند شد.

بانک ادامه داد: اگر هماهنگی و همکاری برای نظم دادن ثبت سفارش‌ها انجام نمی‌شد، ممکن بود برخی از بحران‌های ارزی به مناطق آزاد تحمیل شود که با این اقدام توانستیم ضمن حمایت از فعالان اقتصادی از وارد شدن بار اضافی به این مناطق خودداری کنیم.

بانک همچنین در خصوص قانون معافیت‌های مالیاتی مناطق ازاد گفت: تعارضی که در این زمینه رخ داده مربوط به ادامه معافیت‌ها پس از ۲۰ سال است؛ الزاماتی برای کلیه فعالان اقتصادی مطرح شده مانند ارائه اظهارنامه که کاملا طبیعی است؛‌ اما سازمان مالیاتی فعلا پذیرفته به علت ابهام قانونی و تا زمانی که در این خصوص تعیین تکلیف نشده است، مالیات بعد از ۲۰ سال اعمال نشود.

وی در ادامه با اشاره به جلسه و مذاکره با وزیر اقتصاد و مسئولان سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: امیدوارم که این مساله نهایتا تا ۴ شنبه و به نفع فعالان اقتصادی تعیین تکلیف شود.

800-قلم-کالا-ثبت-سفارش-میشوند
800-قلم-کالا-ثبت-سفارش-میشوند

منبع » ایرنا

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=9634