کلیات لایحه مالیات بر درآمد فعالان اقتصادی در مناطق آزاد و کلیات طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تصویب شد

کلیات لایحه مالیات بر درآمد فعالان اقتصادی در مناطق آزاد و کلیات طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تصویب شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد در جلسه این کمیسیون خبر داد.

مهدی طغیانی با اشاره به جلسه عصر روز یکشنبه کمیسیون اقتصادی گفت: در این جلسه لایحه اصلاح قانون امور گمرکی، لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی در نشست امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در این جلسه کلیات لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری- صنعتی در این جلسه تصویب شد، که به موجب آن افراد شاغل در مناطق آزاد بعد از ۲۰ سال معافیت مالیاتی باید مالیتشان به صورت پلکانی طی ۵ سال افزایش ۱۲۰ درصدی پیدا کند تا به سطح پرداخت مالیات در سرزمین اصلی برسد.

طغیانی با اشاره به تصویب کلیات طرح اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی در این کمیسیون یادآور شد: جزئیات این طرح هم در جلسات آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دانلود رایگان لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی درمناطق آزاد تجاری- صنعتی

به گفته وی، لایحه اصلاح قانون امور گمرکی در دور دهم مجلس به کمیسیون اقتصادی ارسال شده بود که به دلیل کمبود زمان بررسی نشد و امروز در دستور کار قرار گرفت و کلیات آن تصویب شد.

وی تاکید کرد: هدف از این لایحه حمایت از امور گمرکی بویژه در بخش اشتغال و جلوگیری از رسوب کالا در مبادی مجاز و ایجاد هماهنگی میان مبادی ورودی و خروجی کالاست و تلاش شده با استفاده از تجربیات کشورهای دیگر قانون موثری تصویب شود.

مالیات-بر-درآمد-فعالان-اقتصادی-مناطق-آزاد
مالیات-بر-درآمد-فعالان-اقتصادی-مناطق-آزاد

منبع » خبرگزاری دانشجو

1 دیدگاه ها

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=9192