مخالفان بررسی دوفوریتی طرح ایجاد مناطق آزاد و ویژه تجاری

مخالفان بررسی دوفوریتی طرح ایجاد مناطق آزاد و ویژه تجاری

مخالفان بررسی دوفوریتی طرح ایجاد مناطق آزاد و ویژه تجاری دلایل خود برای بیان نظر مخالفت خود بیان کردند.

حسینی کیا: ایجاد مناطق آزاد مشکل اشتغال را حل نمی کند/ کوهکن: نمی توان کل ایران را تبدیل به منطقه آزاد و ویژه تجاری کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا در نشست علنی امروز (یکشنبه 3 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با بررسی دوفوریتی طرح ایجاد مناطق آزاد و ویژه تجاری گفت: امروز کشور به اتحاد نیاز دارد و مشکل اصلی کشور بیکاری است.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم از این طرح افزایش قیمت بنزین نگران هستند و این طرح با اصل 75 قانون اساسی مغایرت داشته و بار مالی دارد.

وی با بیان اینکه قرار بود مناطق آزاد سکویی برای صادرات باشند، گفت: این طرح موجب قاچاق کالا می شود و ایجاد اشتغال نمی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با این طرح کل کشور را سوراخ می کنیم، همه جا منطقه ویژه و آزاد می شود، حال کجای کشور سالم می ماند؟ مناطق آزاد و تجاری نه تنها ایجاد اشتغال نمی کند، بلکه سکوی واردات شده است!

محسن کوهکن ریزی نیز به عنوان مخالف دیگر بررسی دوفوریتی طرح ایجاد مناطق آزاد و ویژه تجاری با انتقاد از هیات رئیسه مجلس گفت: طرح دوفوریتی نباید خارج از فوریت مطرح شود. طرح های دوفوریتی یا یک فوریتی در یک جلسه و در یک نوبت در مورد فوریت آن صحبت می کنیم، اگر مجلس رأی داد در مورد کلیات باید وقت دیگری صحبت کرد.

وی ادامه داد: قانون آیین نامه قانونی است که دو سوم رأی آورده است، گاهی اوقات مخالفت ما مخالفت ماهوی است و با ماهیت مخالفت می کنیم و گاهی اوقات مخالفت شکلی است، می توان به ماهیت هم اشاره کرد.

نماینده مردم لنجان در ادامه مطرح کرد: کسانی که طرح را مطرح کردند، باید اشاره کنند چرا این طرح دوفوریتی است. طراحان باید بگویند چرا باید ظرف مدت چند روز ما یک طرح را تبدیل به قانون کنیم؟

وی ادامه داد: همه می دانیم دولت لایحه ای را که درباره مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه ارائه داد، در روزهای اول کار شروع مجلس بود و 3 سال زمان برد و در شورای نگهبان ایراد بار مالی گرفت و برگشت داده شد.

کوهکن با بیان اینکه اگر این طرح به صورت عادی ارائه می شد، جای حرف داشت، تاکید کرد: کل سرزمین ایران اسلامی که نمی شود منطقه آزاد و یا ویژه شود و در واقع مسئله اشتغال با این موضوع حل نمی شود./

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=5240