لایحه مناطق آزاد جدید تصویب شد!

لایحه مناطق آزاد جدید تصویب شد!

طبق اظهارات اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی جدید که پیشتر از طرف شورای نگهبان رد شده بود؛ امروز در مجمع تشخیص مصلحت نظام  تصویب شد.

ایجاد 13 منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد تجاری به تصویب رسید

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دستور جلسه امروز مجمع در خصوص لایحه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، تجاری و تاکید بر اهمیت این مناطق در رشد و توسعه اقتصادی کشور،همچنین دغدغه اعضای مجمع و کمیسیون های ذیربط مجمع در این خصوص،ابراز امیدواری کرد نتیجه و ماحصل تصمیم مجمع تشخیص برای کشور و مردم مفید،تاثیر گذار و به مصلحت کشور باشد.

آیت الله لاریجانی با اشاره به ظرفیت های بالقوه مناطق آزاد و ویژه در رشد و توسعه اقتصادی کشور به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار،شرط اساسی رسیدن به اهداف قانونی مد نظر این مناطق را پرهیز از رویکرد چنین مناطقی به موضوع واردات و حرکت همه جانبه به سمت صادرات تولیدی کشور دانست و گفت: برای دستیابی بهتر به اهداف توسعه ای مناطق آزاد و ویژه می بایست مقوله نظارت بر ساز و کار و عملکرد آنها نیز تقویت شود تا این مناطق از اهداف اصلی و قانونی خود منحرف نشوند.

بر اساس این گزارش، پس از بحث و تبادل نظرکارشناسی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و بررسی گزارش های کمیسیون اقتصادی مجمع و اخذ نظرات تعدادی از نمایندگان مجلس حاضر در جلسه، ایجاد 13 منطقه ویژه اقتصادی و هفت منطقه آزاد تجاری به تصویب رسید.

به این ترتیب مناطق زیر به عنوان مناطق آزاد جدید تصویب شدند:

مناطق آزاد جدید

ردیفنام منطقه پیشنهادیاستان
۱منطقه آزاد اینچه برونگلستان
۲منطقه آزاد اردبیلاردبیل
۳منطقه آزاد بانه-مریوانکردستان
۴منطقه آزاد قصر شیرینکرمانشاه
۵منطقه آزاد مهرانایلام
۶منطقه آزاد بوشهربوشهر
7منطقه آزاد سیستانسیستان و بلوچستان

 

اطلاعات تکمیلی در همین صفحه به روز خواهد شد.

مناطق آزاد جدید تصویب شد
مناطق آزاد جدید تصویب شد

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=10453