سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان: منطقه آزاد ارس ظرفیت ایجاد جهش صادراتی را دارد

سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان: منطقه آزاد ارس ظرفیت ایجاد جهش صادراتی را دارد

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: لازمه تحقق جهش تولید، توسعه صادرات است و منطقه آزاد ارس تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور و ظرفیت ایجاد جهش صادراتی را دارد.

سید عباس موسوی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان قبل از اعزام به محل ماموریت خود، در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ضمن اشاره به تاثیر صادرات و نقش این حوزه در جهش تولید گفت: لازمه تحقق جهش تولید نیازمند همراه بودن با جهش صادرات و شناسایی بازارهای صادراتی است و این باری است بر روی دوش استان های مرزی و بویژه منطقه آزاد ارس که به دلیل برخورداری از امکانات و زیرساخت‌های مناسب تجاری، لجستیکی، اقتصادی و صنعتی تاثیر بسزایی در رشد اقتصاد کشور دارد و ظرفیت ایجاد جهش صادراتی را دارد.

موسوی به پتانسیل و ظرفیت بالای منطقه آزاد ارس بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد کشور اشاره کرد و نقش آن در صادرات و ارز آوری افزود: اشتغال، ارزآوری، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر همه در سایه فعال بودن صنعت و افزایش صادرات محقق می شود و منطقه آزاد ارس نه تنها برای آذربایجان شرقی، بلکه برای کل ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید در مسیر توسعه روابط اقتصادی با جمهوری آذربایجان بسیار فراتر از جایگاه کنونی نقش آفرین باشد از اینرو تلاش خواهیم کرد ضمن معرفی مزایای سرمایه گذاری در ارس بدنبال جذب بیشتر سرمایه گذاران آذربایجانی باشیم.

سید عباس موسوی افزود: مهمترین ماموریت کاری من توسعه روابط اقتصادی ایران و آذربایجان می باشد و امیدوارم با ماموریت جدیدی که برای من در این کشور تایین شده است روابط اقتصادی تجاری را با کشور همسایه افزایش دهیم و در آینده نزدیک شاهد افزایش مبادلات تجاری وصادراتی بین این دو کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه آنچه که امروز کشور به آن احتیاج دارد کار اقتصادی است تاکید کرد: رویکردهای جدید سفارت ایران در باکو بر مسائل اقتصادی استوار خواهد بود و در این راستا علاقمندم برای حضور هیئت‌های اقتصادی تلاش کرده و زمینه‌های توسعه روابط را فراهم کنیم و موانع پیش روی را برطرف کنیم.

گفتنی است سیدعباس موسوی، سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، طی حکمی به عنوان سفیر جدید در جمهوری آذربایجان منصوب شده و قرار است تا شهریور ماه در سمت سخنگویی انجام وظیفه کند. پیش از این جواد جهانگیرزاده، سفیر تهران در باکو بود.
موسوی امروز در حاشیه حضور خود در منطقه آزاد ارس از چند شرکت تولیدی محدوده ارس بازدید کرد.

سفیر-ایران-در-آذربایجان-منطقه-آزاد-ارس

منبع: خبرآنلاین

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=8418