رونمایی از سه سامانه جدید با محوریت حمایت از سرمایه گذاران در مناطق آزاد

رونمایی از سه سامانه جدید با محوریت حمایت از سرمایه گذاران در مناطق آزاد

با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله) در شعار سال ۱۴۰۰ که توجه به «تولید» است، در این حوزه دو رکن «پشتیبانی» و «مانع زدایی» به درستی مشخص شده است. به همین منظور در حوزه پشتیبانی مالی در مناطق آزاد شرایطی فراهم شده است که بتوان بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی را مرتفع نمود.

در ابتدای سال و بلافاصله پس از تعیین شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و با نشست‌های کارشناسی بیش از ۱۸۰ مانع کوچک و بزرگ بر سر راه تولید در مناطق آزاد شناسایی شد که تاکنون بیش از ۷۰ درصد این موانع مرتفع شده است.

بر این اساس به منظور ساماندهی موانع و مشکلات فعالان اقتصادی مناطق آزاد و رفع نیاز‌های حوزه دبیر شورایعالی، توسط اداره کل فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سه سامانه طراحی شده که شامل «سامانه بازدید»، «سامانه ارتباط بی واسطه با دبیر شورایعالی» و «سامانه حضور در جلسه هم اندیشی» است.

مدیرکل فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در توضیح هریک از سامانه‌های تازه طراحی شده گفت: در «سامانه بازدید» فعالان اقتصادی که تمایل دارند از واحد صنعتی یا بنگاه‌های اقتصادی آن‌ها توسط دبیر شورایعالی مناطق آزاد بازدید به عمل آید درخواست خود را در سامانه ثبت و اطلاعات اولیه خود را همچون میزان تولید، صادرات، اشتغال و موانع و مشکلات را دارند درج می‌کنند. درخواست‌های ارسالی پس از ارزیابی و بررسی در سازمان‌های مناطق در اختیار دبیرخانه شورایعالی قرار خواهد گرفت؛ که به طبع آن امکان بازدید از واحد‌های منتخب میسر خواهد شد.

محمدرضا عباسی در ادامه در خصوص «سامانه ارتباط بی واسطه با دبیر شورایعالی» نیز گفت: در این سامانه امکان ارسال پیام از سوی مخاطبان به دبیر شورایعالی مناطق آزاد فراهم شده است. به گونه‌ای که مخاطب از این طریق می‌تواند مسائل، مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود را درباره عملکرد سازمان‌های مناطق آزاد و دبیرخانه بدون واسطه بازگو نمایند و به منظور پیگیری‌های بیشتر می‌تواند اسناد و مدارک مرتبط با موضوع را از طریق این سامانه ارسال نماید.

عباسی با اشاره به اینکه از زمان آغاز به کار دبیر شورایعالی مناطق آزاد نشست‌های مفصلی با فعالان اقتصادی در مناطق آزاد برگزار شده و مسائل و چالش‌های این قشر ارزیابی و بررسی شده است ادامه داد: در «سامانه حضور در جلسه هم اندیشی» فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کار‌های مرتبط با مناطق آزاد می‌توانند پیشنهاد برگزاری نشست‌های هم اندیشی با دبیر شورایعالی مناطق آزاد را از این طریق ارائه نمایند.

لازم به ذکر است؛ فعالان اقتصادی مناطق آزاد می‌توانند برای دسترسی به این سه سامانه به نشانی http://es.freezones.ir مراجعه نمایند.

سامانه مناطق آزاد
سامانه مناطق آزاد

منبع » اقتصاد24

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=10660