حمایت صندوق کار آفرینی امید از واحد‌های کوچک تولیدی در مناطق آزاد

حمایت صندوق کار آفرینی امید از واحد‌های کوچک تولیدی در مناطق آزاد

تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و صندوق کارآفرینی امید به امضاء رسید.

این تفاهم نامه با هدف توسعه اشتغال و رونق تولید و حمایت از افراد توانمند و کارآفرین و ایجاد کسب وکار‌های ارزش آفرین از طریق حمایت از پشتیبان‌های کسب و کار، شبکه‌های همکاری بین فعالان صنعت و ارتقاء زنجیره ارزش و تامین مالی بهنگام در راستای تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدائی ها»، با حضور «حمیدرضا مؤمنی» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و «اصغر نوراله‌زاده» و «علی اصحابی» مدیرعامل و عضو هیأت مدیره صندوق کار آفرینی امید به امضاء طرفین رسید.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در آیین امضای این تفاهم نامه همکاری گفت: حدود ۴۲۰۰ واحد تولیدی ـ خدماتی در مناطق آزاد کشور وجود دارند که از این تعداد ۹۰ درصد فعال هستند.

حمیدرضا مومنی افزود: با توجه به شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها» این موضوع جدی در دستور کار دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی قرارگرفت و در فاصله یک ماه بیش از ۱۸۰ مشکل در بخش‌های مختلف شناسایی شد؛ امروز بخش اعظمی از مشکلاتی که در مناطق آزاد وجود داشت مرتفع شده است و موفق شدیم در حوزه مانع زدایی کارنامه قابل قبولی را کسب کنیم.

مومنی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های جدی صندوق کار آفرینی امید، حمایت، پشتیبانی و تامین منابع مالی از واحد‌های تولیدی کوچک است اظهار داشت: با توجه به اینکه مناطق آزاد کشور در کانون‌های جمعیتی قرار دارند و افراد بومی از توانمندی مالی مناسبی برخوردار نیستند، ضروریست واحد پشتیبانی کننده، امکاناتی که در اختیار دارند را معرفی و عرضه کنند و ما هم پلی برای این ارتباط باشیم.

او ادامه داد: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه بتوانیم از این ظرفیت به عنوان یک الگو برای توسعه مناطق آزاد جدید استفاده کنیم.

تخصیص ده میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی مناطق آزاد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز در این مراسم با بیان اینکه سقف تسهیلات پرداختی در مناطق آزاد ۱۰ میلیارد تومان به ازای هر طرح است، گفت: به طرح‌هایی که کمتر از این رقم نیاز به تأمین مالی داشته باشند صندوق کارافرینی امید تسهیلات خواهد داد.

اصغر نوراله‌زاده ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در پروژه‌های مناطق آزاد بستگی به منابعی دارد که هر منطقه آزاد به عنوان آورده در صندوق سرمایه گذاری می‌کند، ما نیز دو برابر آن را تأمین می‌کنیم تا بومیان و روستاییان هر منطقه آزاد تحت پوشش قرار بگیرند.

به گفته نوراله زاده، اجرای این تفاهم نامه دو ساله بوده و از زمان اجرایی شدن هر پروژه تا سقف سه ماه تسهیلات مربوطه پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید موضوع تفاهم نامه را حمایت از تولیدکنندگان و کسب و کار‌های مستقر در مناطق آزاد عنوان کرد و گفت: استارت آپ‌های برگزیده در جشنواره‌ها طرح‌های گردشگری، بوم گردی، صنایع دستی، توسعه زنجیره ارزش کسب و کار و همچنین توانمندسازی جامعه روستایی و خانوار‌های دارای کسب و کار‌های روستایی در مناطق آزاد از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

گفتنی است؛ حمایت از تولیدکنندگان و کسب و کار‌های مستقر در مناطق مذکور، حمایت از راه اندازی کسب و کار‌های کوچک و دارای مزیت رقابتی در مناطق، حمایت از استارت‌ آپ‌های برگزیده در جشنواره‌ها و یا رویداد‌های مرتبط با رویکرد ایجاد توسعه محلی در مناطق، حمایت از طرح‌های گردشگری، بوم گردی و صنایع دستی با محوریت جوامع محلی، کمک به توسعه زنجیره ارزش کسب و کار‌های فعال در مناطق پیرامونی، توانمندسازی جامعه روستایی مناطق آزاد و تقویت معیشت و اقتصاد خانواده‌های روستایی و همچنین حمایت از کسب و کار‌های روستایی در مناطق آزاد نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

 حمایت صندوق کار آفرینی امید از واحدهای کوچک تولیدی در مناطق آزاد
حمایت صندوق کار آفرینی امید از واحدهای کوچک تولیدی در مناطق آزاد

منبع » دولت

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=10645