تخصیص پنج و نیم میلیارد دلار برای مناطق آزاد تجاری

تخصیص پنج و نیم میلیارد دلار برای مناطق آزاد تجاری

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری كشور گفت: ۵,۵ میلیارد دلار از محل تهاتر نفت برای مناطق آزاد تجاری در نظر گرفته شده است.

سعید محمد در نشست شورای اداری كردستان با موضوع آغاز عملیات اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان افزود: كردستان با توجه موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌ها می‌تواند به بستری مناسب برای رونق معیشت مردم شود.

سعید محمد گفت: سایه مسائل امنیتی همیشه بر سر كردستان بوده و اجازه نداده سرمایه‌گذار به منطقه ورود كند و موجب توسعه همه جانبه استان شود، اما رویكرد دولت سیزدهم مبتنی بر پیشرفت كردستان است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری به موافقت مجمع تشخیص مصلحت با راه اندازی هفت منطقه آزد تجاری در كشور اشاره كرد و افزود: یكی از این مناطق به كردستان اختصاص دارد.

محمد گفت :منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان با بیش از پنج هزار هكتار و برخورداری از مرز پرترانزیت باشماق و سیرانبند فرصتی مناسب برای رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

سعید محمد اعلام كرد: به دنبال تاسیس منطقه آزاد مشترك بین دو كشور ایران و عراق هم هستیم كه این مهم در كنار فعالیت منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان می‌تواند به كاهش معضل كولبری كمك كند.

منبع » رادیو اقتصاد

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=10949