فرآیندهای کاربردی مناطق آزاد

جهت مشاهده فرآیندهای مناطق آزاد، بر تصویر آن ها کلیک کنید.

راهنمای-ثبت-سفارش-واردات-کالا

راهنمای ثبت سفارش در مناطق آزاد تجاری صنعتی

ورود کالا در مناطق آزاد و ویژه تا تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ بدون ثبت سفارش انجام می‌شد و پس از این تاریخ ورود کلیه کالاها به صورت تجاری به مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی بدون ثبت سفارش ممنوع شده است.

آموزش استفاده از سامانه EPL در مناطق آزاد

آموزش استفاده از سامانه EPL در مناطق آزاد

آموزش گام به گام و آشنایی با مراحل دور اظهاری در مناطق آزاد

فرایند ورود کالای مسافری به منطقه آزاد

کالای مسافری کالایی است که به جهت خرده فروشی در مناطق آزاد از خارج کشور، وارد منطقه شده و توسط غرفه‌های تجاری به مسافرین فروخته می‌شود.

فرآیند واردات کالای مصرفی تجهیزات در مناطق آزاد

اقلام مصرفی به کالاهای مورد نیاز اصناف و واحدهای مستقر در مناطق آزاد گفته می‏‌شود. در ورود این اقلام به منطقه مجوز فعالیت و اسناد مرتبط با حضور واحدهای مستقر توسط سازمان منطقه مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌‏گیرد. اقلام مصرفی انواع مختلف دارند، ازجمله خودرو، وسایل و اقلام مورد نیاز کسب و کار، مواد غذایی و ...

فرآیند صادرات مجدد در مناطق آزاد

به فرآیند ورود کالای نهایی به منطقه و صدور آن به کشور ثالث بدون تغییر کالا (یا تغییرات محدود) را صادرات مجدد از مناطق می‏‌گویند.

فرایند ترانزیت کالا در منطقه آزاد

به انتقال کالا از منطقه آزاد به گمرکات داخلی، ترانزیت داخلی و به انتقال کالا از خارج به مناطق (و از یک منطقه آزاد یا ویژه به منطقه آزاد و ویژه دیگر) ترانزیت خارجی گفته می‌شود.

فرآیند انبارداری کالای تجاری کشور

طبق بند 4 ماده 5 مقررات صادرات، واردات و امور گمرکی مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری اسلامی ایران، ورود کالا به منظور نگهداری امانی در انبارهای زیر کلید منطقه برای مهلت معین مجاز است. ‌انتقال کالاهای مذکور به این انبارها تابع تشریفات ترانزیت داخلی منطقه است و استفاده و نقل و انتقال کالا از این انبارها بدون اطلاع و کسب مجوز یا انجام‌تشریفات به هر منظور تخلف از این مقررات محسوب می‌شود.

فرآیند انتقال خودرو در مناطق-آزاد

خودرو از جمله اقلام مصرفی در مناطق آزاد است. فرآیند انتقال یا واگذاری خودرو در مناطق آزاد دارای رویه بالاست. طی این فرآیند تعهد GPS و دیگر تعهدات از مالک جدید اخذ می‌گردد.

فرآیند تعیین ارزش افزوده در مناطق آزاد و ویژه

تولیدکنندگان مستقر در مناطق، به میزان مواد اولیه داخلی و ارزش افزوده از پرداخت عوارض و حقوقی ورودی کالاهای وارداتی به کشور معاف هستند.

فرایند واردات کالای تجاری از منطقه آزادبه کشور

بازرگانان می‌توانند کالاهای تجاری خود را از طریق مناطق آزاد به کشور وارد کرده و از تخفیف 15 درصدی سود بازرگانی بهره‌مند گردند.

5/5