نماینده اصفهان: تاکنون مناطق آزاد وبال گردن کشور شده‌اند / استراتژی فعلی مناطق آزاد واردات است

نماینده اصفهان: تاکنون مناطق آزاد وبال گردن کشور شده‌اند / استراتژی فعلی مناطق آزاد واردات است

در جلسه علنی بررسی لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی، حسن کامران به این لایحه واکنش نشان داد

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 16 اردیبهشت ماه)‌ در جلسه علنی و در مخالفت با لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی اظهار داشت: از سال 71 تاکنون مناطق آزاد وبال گردن کشور شده‌اند. این در حالی است که منطقه آزاد سنگاپور 327 کیلومتر و منطقه آزاد تیان‌جین چین یک کیلومتر است.

کامران: نباید میزان مساحت مناطق آزاد مهم باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در کشورمان آمایشی فکر کرده و آمایشی اقدام کنیم. ضمن این که نباید میزان مساحت مناطق آزاد مهم باشد، بلکه بهره‌وری آن مهم است.

وی با بیان این که مکان یابی برخی مناطق آزاد غلط است و نباید عده‌ای به دنبال توسعه مساحت مناطق آزاد باشند و طرح و لایحه به مجلس بیاورند، افزود: عده‌ای به دنبال افزایش وسعت مناطق آزاد هستند و می‌خواهند زمین‌های مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصاحب کنند.

استراتژی فعلی مناطق آزاد واردات است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال، ایجاد ارز، رعایت شرایط میزبان، افزایش تولید، صادرات محصولات از شرایط مناطق آزاد است و این موضوعات باید برای همگان مهم باشد.

وی گفت: متأسفانه عده‌ای سال گذشته به نام اقتصاد مقاومتی و امسال هم به نام جهش تولید به دنبال افزایش مناطق آزاد در کشورمان هستند.

کامران افزود: استراتژی فعلی مناطق آزاد واردات است، در حالی که باید رونق تولید و صادرات محور اصلی باشد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=7023