نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: مناطق آزاد باید به تولید و توسعه صادرات کمک کنند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: مناطق آزاد باید به تولید و توسعه صادرات کمک کنند

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اراده نمایندگان درباره مناطق آزاد نقش آفرینی این مناطق در تولید و توسعه صادرات است گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در گلستان حامی تولید و صادرات است و می‌تواند زمینه جهش را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سید احسان خاندوزی شامگاه چهارشنبه در نشست با مدیران اقتصادی استان گلستان درباره لایحه مناطق آزاد از جمله اینچه برون اظهار داشت: مطابق بند 11 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هدف مناطق آزاد باید کمک به تولید و توسعه صادرات باشد.

وی گفت: اراده نمایندگان مجلس تحقق این اصل در مورد مناطق آزاد است و خوشبختانه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در گلستان حامی تولید و صادرات است و بر خلاف برخی مناطق آزاد پیشین، در راستای سیاست‌های کلان اقتصادی قانون‌گذار است و می‌تواند زمینه جهش تولید و توسعه صادرات را فراهم آورد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: به دنبال ایجاد مناطق آزادی هستیم که واگرایی نداشته باشد بلکه همگرایی ایجاد کند و معتقدیم اینچه برون می‌تواند این هدف را محقق کند.

وی بیان داشت: بعد از 3 دهه تجربه منطقه آزاد مشخص شد بدون وجود زیرساخت‌ها نمی‌توان شاهد منطقه آزاد موفق بود. هر چند بخشی از زیرساخت‌ها در منطقه اینچه برون فراهم شده اما نیاز به تکمیل این زیرساخت‌ها است.

خاندوزی گفت: برای به فعلیت رسیدن ظرفیت‌ها باید تلاش شود، تصویب منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند توانی مضاعف به منطقه دهد اما باید استفاده از آن با چشم‌اندازهای صحیح صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد منطقه آزاد باید به دنبال تهیه سند جامع باشیم اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد باید توسعه متوازن در مناطق پیرامونی را به همراه داشته باشد و نیاز است تا همه بخش‌ها، اهداف و چشم‌انداز اقدامات خود را در این زمینه ارائه دهند.

مناطق-آزاد-به-تولید-و-صادرات-کمک-کنند
مناطق-آزاد- باید-به-تولید-و-صادرات-کمک-کنند

منبع » تسنیم

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=9877