منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد، منطقه‌ای با ۱۱ سال انتظار برای برق‌رسانی!

منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد، منطقه‌ای با ۱۱ سال انتظار برای برق‌رسانی!

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی جهان‌آباد گفت: برای شروع کار در منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فاز عملیاتی تعریف شده که دیوارکشی آن انجام و شبکه معابر آن نیز ساخته شده است. همچنین شبکه آب و برق مورد نیاز برای احداث واحد‌های تولیدی نیز به پایان رسیده است.

منطقه ویژه اقتصادی “جهان آباد” در شهرستان فامنین از توابع استان همدان واقع شده که تاکنون بیش از ۷۵۰ هکتار برای احداث آن تملک شده است. منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد همدان زمینه‌ای برای فعالیت اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان و دارای فناوری‌های نو است که می‌تواند در توسعه و گسترش اقتصاد دانش بنیان نقش داشته باشد.

این منطقه دارای ظرفیت‌های کم‌نظیر در کشور است که از مزایای آن می‌توان به همجواری با چند استان، سهولت دسترسی به بازارهای مصرف داخل کشور و فراهم بودن برخی زیرساخت‌های مورد نیاز اشاره کرد. پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داده بود که برای تامین زیرساخت‌های شهرک صنعتی اقدامات لازم را انجام دهد. درباره آخرین تحولات این منطقه ویژه اقتصادی با محمدرضا بادامی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان که سازمان متولی این منطقه ویژه اقتصادی است، گفتگو کردیم.

بادامی با بیان اینکه این منطقه ویژه اقتصادی در سال ۸۸ با مصوبه مجلس شورای اسلامی ایجاد شده اما هنوز واحد تولیدی و خدماتی در آن راه‌اندازی نشده است به اقتصاد۲۴ گفت: آخرین اقدامات انجام شده در این منطقه در حوزه زیرساختی بوده و مصوبات آن انجام شده است. درحال حاضر فعلاً واحدی در این شهر صنعتی مستقر نشده است.

وی ادامه داد: به علت اینکه طرح جامع و کاربری این منطقه ویژه اقتصادی امسال مصوب شده، اقدامات لازم برای راه‌اندازی واحدها در این منطقه ویژه اقتصادی نیز با تاخیر همراه بود.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی جهان‌آباد با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه ویژه جهان‌آباد در دست احداث است، گفت: برای شروع کار، فاز عملیاتی آن تعریف شده است که شامل دیوارکشی و ساخته شدن شبکه معابر می‌شود. همچنین شبکه آب و برق مورد نیاز برای احداث واحدهای تولیدی نیز به پایان رسیده است.

بادامی با بیان اینکه پیگیر انجام تجهیزات پست ۶۳ کیلو ولت برق هستیم، بیان کرد: با برق منطقه باختر توافق شده که این کار را انجام دهند اما هنوز پیگیری‌ها ادامه دارد. لازم است که دولت به این کار سرعت ببخشد. در حال حاضر برای فراخوان به سرمایه‌گذاران و دریافت مجوز بهره‌برداری نیازمند اتمام زیرساخت‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: مساحت این منطقه ویژه اقتصادی حدود ۷۵۰ هکتار است. طرح مطالعاتی آن انجام شده و واحدهای صنعتی و خدماتی می‌توانند در این شهرک مستقر شوند. آنچه اهمیت دارد همکاری دولت برای برقراری پست برق است که در راه‌ندازی واحدها در این منطقه ویژه اقتصادی نیز با سرعت بیشتری عمل خواهد شد.

منطقه-ویژه-اقتصادی-جهان-آباد-در-انتظار-برق
منطقه-ویژه-اقتصادی-جهان-آباد-در-انتظار-برق

منبع » اقتصاد 24

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=9783