منطقه آزاد شهر فرودگاهی در تهران یکی از مهم ترین مناطق آزاد کشور است | فعالان اقتصادی منطقه آزاد شهر فرودگاهی را انتخاب کنند

منطقه آزاد شهر فرودگاهی در تهران یکی از مهم ترین مناطق آزاد کشور است | فعالان اقتصادی منطقه آزاد شهر فرودگاهی را انتخاب کنند

بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: فعالان اقتصادی منطقه آزاد شهر فرودگاهی را به عنوان یک انتخاب مطلوب برای برنامه‌هایشان در نظر بگیرند و از آن استفاده کنند.

مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی برای شرکت در جلسه شورای معاونین و مشاوران دبیرخانه با مدیران سازمان‌های مناطق آزاد در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) حضور یافت.

در حاشیه این جلسه، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، منطقه آزاد شهر فرودگاهی را یک مزیت ویژه در مجاورت پایتخت خواند و گفت: چنانچه فازهای مختلف این منطقه آزاد به خوبی اجرا شود می‌تواند یک ظرفیت خوب باشد که آثار مطلوب اقتصادی را به دنبال دارد.

بانک گفت: منطقه آزاد شهر فرودگاهی در تهران یکی از مهم ترین مناطق آزاد کشور است که خوشبختانه چنان خودش را در سال‌های اخیر مجهز کرده که می‌تواند سرویس‌ها و خدمات لازم را به ذینفعان ارائه دهد و با استقرار گمرک و واحدهای مربوط به سیستم‌های نظارتی و تکمیل کادر مربوطه این خدمات در حال حاضر شروع شده است.

وی ادامه داد: این منطقه به دلیل نزدیکی به پایتخت از ویژگی خاصی برخوردار است. معمولا مناطقی که در پایتخت قرار دارند امکانات بسیار زیادی را برای سرویس‌دهی در اختیار دارند و خدمات عمومی کشور در اختیارشان قرار دارد. ارتباط با دستگاه های ذیربط و امکانات نیروی انسانی بیشتر و نیروی فنی که در این محدوده‌ها وجود دارد، می‌تواند تکمیل کننده اقدامات ساختاری و تشکیلاتی که در خود مناطق قرار گرفته باشد تا بتواند سرویس کاملتر و جامع تری به ذینفعان خود ارائه دهد.

مشاور رئیس جمهور همچنین با اشاره به موقعیت خاص شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: منطقه آزاد شهر فرودگاهی خوشبختانه در محور مواصلاتی کشور قرار دارد و راه آهن و جاده های ترانزیتی کشور و فرودگاه بین المللی آن می‌تواند خدمات فراوانی را به ذینفعان و مردم بدهد. ما پیش بینی می‌کنیم تا در آینده نزدیک متقاضیان زیادی در این منطقه حضور یابند و سرویس ها و اهدافی برای این منطقه پیش بینی شده که بیشترین بهره‌وری را برای ذینفعان و مردم کشور داشته باشد. لذا پیشنهاد ما این است که در فعالیت‌های مالی و اقتصادی این منطقه می تواند بسیار فعال باشد و در زمینه ترانزیت و همکاری های ترانزیتی قطعا جز مناطقی است که می‌تواند برای اقتصاد کشور و حتی منطقه خاورمیانه موثر باشد.

بانک ضمن دعوت از فعالین اقتصادی گفت: صنایع نو و فناوری های جدید در این منطقه مورد توجه ویژه است تا این نوع صنایع رشد کنند و شرکت‌های دانش بنیان بیشتری ایجاد شود. ما به آینده این منطقه بسیار امیدواریم و از همکاران خودمان و مدیرعامل محترم شهر فرودگاهی تشکر می کنیم و دعوت می‌کنیم از فعالین اقتصادی که منطقه آزاد شهر فرودگاهی را به عنوان یک انتخاب مطلوب برای برنامه‌هایشان در نظر بگیرند و از آن استفاده کنند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد در خصوص برنامه حمایتی دبیرخانه از منطقه آزاد شهر فرودگاهی گفت: منطقه آزاد شهر فرودگاهی زیرنظر وزارت راه است و مجمع آن مربوط به این وزارتخانه است و خدماتی که ما به عنوان دبیرخانه می‌توانیم بدهیم این است که ارتباطمان را تقویت کنیم و سرویس‌هایی که به ذینفعانمان می‌دهیم یکپارچه کنیم. همچنین از سرویس‌هایی که مناطق آزاد ما برای حمل و نقل برخوردار هستند، منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) را هم وارد مدار کردیم و حتما این را تقویت می کنیم تا بتوانند بخشی از هزینه‌های خودشان را تأمین کنند. گرچه سرویس‌ها و خدماتی که خود منطقه آزاد شهر فرودگاهی به ذینفعان می‌دهد درآمدزا است و می‌تواند به امکانات مالی این منطقه اضافه کند.

بانک در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: در نهایت همه باید با هم و به صورت مشترک کار کنیم و این تصمیمی بوده که کشور گرفته و مدت‌ها همانطوری که دلمان می خواست فعال نشده بود ولی طی یک سال و نیم اخیر کارهای بسیار خوبی صورت گرفته و ما هم هر گونه اقدامی که در توانمان باشد در خدمت منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) انجام خواهیم داد.

منطقه-آزاد-شهر-فرودگاهی-امام-یک-مزیت-ویژه
منطقه-آزاد-شهر-فرودگاهی-امام-یک-مزیت-ویژه

 

منبع » بازار

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=9893