منطقه آزاد انزلی پیشگام در تولید و تجارت

منطقه آزاد انزلی پیشگام در تولید و تجارت

خاندوزی در سفر به منطقه آزاد انزلی گفت:این منطقه در تکمیل زنجیره تولید و تجارت پیشگام است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی ارزیابی عملکرد و بررسی با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی به لحاظ قرار گرفتن در مسیر کریدورهای تجاری، به عنوان منطقه داد و ستد کالا با کشورهای حوزه اوراسیا، چین و اروپایی شناخته شده و به لحاظ موقعیت استراتژیک نزدیک به پایتخت و اتصال ریلی به عنوان مرکز ترانزیت کالا محسوب می شود.

خاندوزی افزود: در تلاشیم توسعه زیرساخت‌ها همگام با توسعه روابط تجاری انجام شود تا از مزیت‌های جغرافیایی کشورمان و این منطقه بیش از پیش بهره وری داشته باشیم.

وی در ادامه به ضرورت حمایت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و افزایش بستر فرصتهای سرمایه گذاری اشاره و خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان کوچک ترین منطقه آزاد کشور با دارا بودن کمتر از 2دهم درصد از مساحت گیلان بیش از 8درصد از تولید ناخالص داخلی یاGDP استان را در اختیار دارد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه صادرات محصولات تولیدی واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی این منطقه 157میلیون دلار در مقابل 30میلیون دلار واردات کالا و مواد اولیه است، باید برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بسترهای ضروری ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری فراهم شود.

خاندوزی با اشاره به روند مطلوب ورود کالا، استقرار گمرک و خروج کالا در این منطقه افزود: سیاست کشور به سمتی است که مناطق آزاد یکپارچه و بیرون از مدار جمعیتی تحت کنترل گمرک باشند و منطقه آزاد انزلی تا کنون در زمینه ورود کالاها و استقرار کالاها در خروجی وضعیت مناسبی داشته است.

وی همچنین در بازدید از واحدهای تولیدی مشکلات تامین زنجیره مواد اولیه و خروج محصولات و حوزه صادرات را بررسی کرد و قول داد در کمیسیون اقتصادی مجلس تلاش کنند تا مشکلات این حوزه رفع شود.

در این بازدید فعالان اقتصادی هم از وضعیت اقتصادی کشور، استرداد مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی و موانع تأمین زنجیره ای مواد اولیه و مشکلات تمدید کارتهای بازرگانی فعالان بازرگانی و صنعتی مطالبی را ارایه کردند و خواستار پیگیری مجلس برای رفع این مشکلات شدند.

بازدید-خاندوزی-از-منطقه-آزاد-انزلی
بازدید-خاندوزی-از-منطقه-آزاد-انزلی

 

منبع » خبرگزاری صدا و سیما

1 دیدگاه ها

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=9608