مردم باید از منافع مناطق آزاد بهره مند شوند

مردم باید از منافع مناطق آزاد بهره مند شوند

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: بخش بزرگی از قدرت اقتصادی کشور چین به دلیل رونق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است. وی همچنین اذعان کرد: مردم باید از منافع مناطق آزاد بهره مند شوند.

به گزارش فارس از بندرعباس، حجت‌الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی امروز در نشست مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی کشور که در بندرعباس و در سالن جلسات منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برگزار شد، اظهارکرد: دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور براستفاده بهینه از این فرصت و ظرفیت برای توسعه کشور تاکید دارند.

عبدالملکی افزود: اگر نارضایتی در این حوزه نیز وجود دارد به دلیل آنست که از این ظرفیت ها بطور کامل استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از قدرت اقتصادی کشور چین به دلیل رونق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است، گفت: توجه به این مناطق در ادبیات انقلاب اسلامی جا دارد و حتی در بند۱۱ سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته است.

مردم باید از منافع مناطق آزاد و ویژه منتفع شوند

مشاور رئیس جمهور، مردمی و جهانی کردن مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را رویکرد جدید این سازمان خواند و تشریح کرد: فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران، مردم بومی و همچنین مردم کل کشور باید از منافع این مناطق منتفع شوند و این انتفاع را حس کنند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: تکمیل کردن زیرساخت‌های نرم و سخت بین‌المللی، جذب سرمایه گذار خارجی، ایجاد الگوهایی برای عرضه در سطح بین الملل و ایجاد مناطق ویژه و آزاد مشترک با سایر کشور‌ها را در بعد جهانی کردن دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: مناطق ویژه اقتصادی در اشتغال، تولید و صادرات نقش بی بدیلی دارند و به همین علت باید از عملکرد این مناطق تقدیر و تشکر کنیم.

بیشتر بخوانید: بررسی عملکرد مناطق ویژه اقتصادی توسط مرکز پژوهش ها

کار ما حل دغدغه های مدیران برای پیشبرد امور است

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی و ویژه اقتصادی، با بیان این که تمامی موارد مطرح شده از سوی مدیران عامل حاضر در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: کار ما در دبیرخانه شورایعالی، حل دغدغه‌های مدیران برای پیشبرد امور است.

عبدالملکی تصریح کرد: هم افزایی و کار مشترک باید صورت گیرد چرا که همه ما متعلق به یک مجموعه هستیم و در صورت کار تیمی نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.

وی در پایان بر موضوع دانش افزایی مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی نیز تاکید کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذار خارجی باید به صورت جدی و با آماده کردن بسته سرمایه گذاری پیگیری شود.

مردم باید از منافع مناطق آزاد بهره مند شوند
مردم باید از منافع مناطق آزاد بهره مند شوند

منبع: فارس

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=11733