مصباحی مقدم: نظرم تغییری نکرده است – با افزایش مناطق آزاد موافق نیستم

مصباحی مقدم: نظرم تغییری نکرده است – با افزایش مناطق آزاد موافق نیستم

مصباحی مقدم: نظرم تغییری نکرده است؛ پنجشنبه هفته گذشته، مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان، در نامه ای که به امضای محمد مهدی شب زنده دار، عضو فقیه این شورا رسیده ، با اشاره به لایحه مناطق آزاد، خواستار آن شده که کارشناسان و حقوقدانان مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مورد رعایت شدن نظر مجمع تشخیص، اعلام نظر کنند.

غلامرضا مصباحی مقدم،عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش خبرنگار بازارنیوز مبنی بر نظر وی درباره لایحه مصوب مجلس مبنی بر افزایش مناطق آزاد گفت: نظر من همان نظر گذشته است که اعلام کردم.

وی در گذشته، درباره ورود هیئت نظارت به مسئله مصوبه مجلس درباره لایحه افزایش مناطق آزاد گفته بود: زمانی این موضوع در هیئت نظارت مطرح می‌شود که این هیئت نسبت به مصوبه مجلس ورود کند و خلاف سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری شناسایی کند. این طرح هنوز به مصوبه مجلس تبدیل نشده است. هر زمانی که این طرح به تصویب مجلس برسد، قطعا هیئت نظارت مجمع به آن ورود می‌کند.

مجلس مناطق آزاد را توسعه داده و گسترده‌تر کرده است

مصباحی مقدم پیرامون محل اشکال قرار گرفتن این طرح در گذشته توسط مجمع تشخیص مصلحت، گفته بود: در آن زمان از بنده دعوت شد که به کمیسیون مجلس بروم و من در آنجا ایرادات این طرح را متذکر شدم و توضیحات کافی ارائه دادم. مجلس هم اصل طرح مناطق آزاد را تصویب کرده و هم مناطق آزاد را توسعه داده و ابعادش را گسترده‌تر کرده است. علاوه بر مناطق آزاد، مناطق ویژه اقتصادی را به شدت توسعه داده است.

اعضای مجمع مخالفند

روز پنجشنبه، مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان، در نامه ای که به امضای محمد مهدی شب زنده دار، عضو فقیه این شورا رسیده است، با اشاره به لایحه مناطق آزاد، خواستار آن شده که کارشناسان و حقوقدانان مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مورد رعایت شدن نظر مجمع تشخیص، اعلام نظر کنند. مصباحی مقدم تاکید کرده بود که قاطبه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با این طرح مخالف هستند.

هیئت نظارت مجمع چه واکنشی نشان خواهد داد؟

حال باید دید با توجه به تصویب این طرح و لایحه در مجلس و ارجاع آنها به شورای نگهبان، هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام چه واکنشی نشان خواهد داد.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=5808