مدیریت منطقه آزاد اروند پس از ۷ سال تغییر کرد؛ گروسی جایگزین زمانی شد

مدیریت منطقه آزاد اروند پس از ۷ سال تغییر کرد؛ گروسی جایگزین زمانی شد

رئیس منطقه آزاد اروند پس از ۷ سال با حکم دبیر شورایعالی مناطق آزاد جابه‌جا و حسین گروسی مسئولیت منطقه آزاد اروند را برعهده گرفت.

حمیدرضا مؤمنی با صدور حکمی “حسین گروسی” را به عنوان سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند منصوب کرد.

در این حکم آمده است؛ “با عنایت به تفویض اختیار رئیس ‌جمهور و در اجرای ماده 6 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی و نظر به تخصص، تجارب و سوابق ارزشمند جنابعالی و در راستای صیانت از شرایط مالی و اداری و تا تعیین تکلیف نهایی وضعیت هیئت مدیره، به موجب این حکم به عنوان «سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند» منصوب می‌شوید”.

در این حکم عنوان شده است: “امید است با عنایت به نام‌گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، در انجام شایسته وظایف محوله و تحقق منویات یاد شده با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، با اتکال به خداوند متعال و با تشریک مساعی کلیه همکاران سازمان منطقه، در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف آن منطقه در طول خدمت نقش مؤثر و سازنده‌ای ایفا کنید”.

به گزارش تسنیم گروسی پیش از این مسئولیت معاونت حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را بر عهده داشت.

آیین معارفه سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد در آیین معارفه و تکریم مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفت: هرچقدر به جلو می‌رویم مشکلات مناطق آزاد بیشتر می‌شود، مناطق آزاد در حال حاضر سازمان عمران هستند که با فروش زمین و درآمد ناپایدار نمی‌توان منطقه آزاد را اداره کرد.

مومنی با بیان اینکه با نگاهی نسبی به مناطق آزاد توفیقات خوبی حاصل شده است افزود: نمایندگان باید کمک کنند برخی از مشکلات از جمله مالیات را در برنامه هفتم حل کنند. با این قوانین مناطق آزاد نمی‌توانند کاری کنند.

او گفت: تاکید می‌کنم آقای گروسی باید حرمت و حق مردم را ادا کند، مردم باید بفهمند ما داریم چکار می‌کنیم و شفاف سازی باید در راس امور منطقه آزاد قرار گیرد.

فرماندار خرمشهر نیز در این مراسم گفت: منطقه آزاد اروند پازلی از اقتصاد ملی یک کشور برای پاسخ به یک نیاز مهم یعنی باز کردن دروازه‌های بازار‌های جهانی به روی کشور است.

محمد حیدری افزود: انتخاب منطقه آزاد اروند در یکی از استراتژیک‌ترین نقاط کشور از اهمیت زیادی برخوردار است، اما زیرساخت‌های لازم در این منطقه فراهم نبود بلکه بر مبنای زیرساخت‌های ضعیف پس از دوران دفاع مقدس بنا شد، بین انتظارات و مطالبات باید تفاوتی قائل شویم.
او ادامه داد: در حال حاضر هیچ تعادلی میان مقدورات و امکانات وجود ندارد، منطقه آزاد خودش به تنهایی منشاء توسعه نیست بلکه ابزاری برای توسعه است.
فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه منطقه آزاد اروند ممتاز و متفاوت است گفت: ما اینجا مداخلات قانونی میان منطقه آزاد و سرزمین مادری داریم که باید این مشکل در راستای پیشرفت این منطقه برطرف شود.
حیدری در ادامه گفت: باید یک چارچوب مشخص شود تا هرکس تکلیف خودش را بداند، همه ما باید با وحدت کلمه، اتفاق نظر و توکل به خدا با محوریت رهبر معظم انقلاب به مردم خدمت کنیم.
او تصریح کرد: انتظار ما از مدیرعامل جدید هم افزایی و مدیریت واحد میان ارکان مختلف دولت در آبادان و خرمشهر است، ما همه در خدمت هستیم و کمک میکنیم تا هر چه زودتر شاهد تغییرات مثبت در منطقه آزاد اروند باشیم.

مدیرعامل سابق منطقه آزاد اروند نیز با بیان اینکه احترام به قانون جزو واجبات هست و تمکین به قانون اصلی‌ترین موضوع برای زندگی اجتماعیست گفت: منطقه آزاد اروند در جهت بازسازی شهر‌های آبادان و خرمشهر تشکیل شد، ما کارمان را در شرایط سختی آغاز کردیم بطوریکه محور‌های اقتصادی این دو شهرستان پس از جنگ از بین رفته بود و تاسیس منطقه آزاد اروند راهی برای برون رفت از مشکلات اجتماعی و اقتصادی منطقه بود.

اسماعیل زمانی افزود: بودجه زیرساخت‌ها هیچ گاه در منطقه آزاد اروند کافی نبوده است، و بودجه ما در طول این مدت ۳۵۰۰ میلیارد تومان بوده این در حالیست که تنها برای برطرف کردن مشکلات آب و فاضلاب این دو شهرستان ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

او با بیان اینکه در بحث کلان باید اعتبارات در سطح ملی اختصاص داده میشد، اما اتفاق نیفتاد و همه تنها از منطقه آزاد اروند انتظار داشتند گفت: انتظار می‌رود سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند با مطالعه دقیق شرایط منطقه و همکاری همه از پس مشکلات فعلی برآید.

سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این مراسم گفت: هرچند وقت که در این مسند باشم تلاش خواهم کرد تا با همراهی همه نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی، امامان جمعه و نخبگان به بهبود شرایط فعلی کمک کنم.

گروسی با بیان اینکه این نقطه سرزمین ایثار و شهادت بوده است افزود: باید نگاهی متفاوت و ویژه‌ای به این منطقه شود. او در ادامه گفت: باید با استفاده از تمام ظرفیت‌ها تلاش کنیم منطقه آزاد اروند از هر نظر توسعه یابد.

در این مراسم حسین گروسی به عنوان سرپرست جدید سازمان منطقه آزاد اروند معرفی شد.

مدیریت منطقه آزاد اروند پس از ۷ سال تغییر کرد
مدیریت منطقه آزاد اروند پس از ۷ سال تغییر کرد

منبع » تسنیم و صدا و سیما

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=10430