مخالفت با فروش زمین در مناطق آزاد جدید کشور

مخالفت با فروش زمین در مناطق آزاد جدید کشور

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: با فروش زمین در مناطق آزاد تجاری و صنعتی مخالف هستیم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی کشور در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان در گرگان گفت: با فروش زمین در مناطق آزاد مخالف هستیم و بنا نداریم که مناطق آزاد نسل سوم را به شکل موجود مدیریت کنیم؛ بلکه می‌توانیم در چارچوب مشخص با سرمایه گذار به شرط آنکه طرحی جامع را اجرا کند مذاکره کنیم.

حمیدرضا مومنی افزود: دولت امتیازی برای ما ارائه کرده که بر اساس آن تا سقف ۳میلیارد دلار کالا‌هایی که از منطقه آزاد وارد می‌شود مشمول تخفیف شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: نباید اشتباهات منطقه آزاد نسل اول و دوم را در این مناطق آزاد داشته باشیم.

وی گفت: منطقه آزاد در ایران همانند سازمان عمران مناطق است؛ در حالی که مناطق آزاد باید تولید ثروت کنند.

مومنی همچنین افزود: ۸۰۰طرح با اعتبار بیش از ۱۲۰هزار میلیارد تومان سال‌های اخیر در مناطق آزاد کشور اجرا شده است.

استاندار گلستان هم با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون می‌توانست زودتر از این زمان به تصویب برسد ادامه داد: این منطقه مواد معدنی و ظرفیت‌های بی شماری دارد که می‌توانیم از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان و کشور استفاده کنیم.

حق شناس بابیان اینکه ده‌ها هزار قزاق بیش از ۷۰سال است در استان گلستان زندگی می‌کنند افزود: قزاقستان بزرگترین کشور محصور در خشکی است و بیش از ۲۷۰میلیون هکتار وسعت دارد که می‌توانیم کشت فرا سرزمینی را در تعامل با این کشور اجرا کنیم.

وی افزود: کشت فرا سرزمینی در قالب قطعات ۵۰تا۱۵۰ هزار هکتاری انجام می‌شود و با توجه به محبوبیت ایرانی‌ها در این کشور می‌توانیم از این ظرفیت برای توسعه کشت فرا سرزمینی استفاده کنیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه بیش از ۱۶۳قلم کالا براساس معاهده اوراسیا معاف از مالیات است که بخش عمده آن در گلستان تولید می‌شود افزود: این استان ظرفیت بی نظیری در حوزه حمل و نقل به شمار می‌رود.

 مخالفت با فروش زمین در مناطق آزاد جدید کشور

منبع » خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=10612