محرومیت سیستان و بلوچستان با ایجاد مناطق آزاد از بین خواهد رفت

محرومیت سیستان و بلوچستان با ایجاد مناطق آزاد از بین خواهد رفت

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: منطقه آزاد سیستان در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد از اینرو استان دارای ۲ منطقه آزاد خواهد بود و با کمک سایر استعدادهای پنهانش محرومیت آشکار منطقه از بین رفته و آینده درخشان برای آن رقم خواهد خورد.

به گزارش ایسنا احمدعلی موهبتی ۲۱ خردادماه در حاشیه بازدید مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از پایانه مرزی میرجاوه افزود: سیستان و بلوچستان مرز رسمی با کشور پاکستان دارد و پاکستان به تنهایی از ۱۴ همسایه دیگر کشورمان جمعیت بیشتر حدود ۲۲۰ میلیونی دارد و وجود ۲کشور پر جمعیت چین و هند در همسایگی آن و در کنارش زیرساخت راه‌آهن و بزرگراه‌هایی که دولت پاکستان در دست ساخت دارد ما را به ۳۷ درصد جمعیت جهان نزدیک خواهد کرد.

وی افزود: بنابراین و با توجه به اهمیت کشور پاکستان با این کشور در چند سطح فعالیت اقتصادی انجام می‌دهیم ابتدا سطح ملی و فراملی که در قالب پایانه رسمی، منطقه آزاد ریمدان و منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه کار انجام می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پایانه میرجاوه، پیشین و ریمدان که بحث‌های ترانزیت و تجارت را تسهیل می‌کنند و تعداد زیادی بازارچه که بازارچه میرجاوه، بازارچه گمشاد، کوهک، مجموعه پیشین و اخیرا پسابندر که تصویب شده در سطح منطقه‌ای کار می‌کنند و حجم بالایی از تجارت را دارند.

وی ادامه داد: همان‌طور که در همین بازارچه میرجاوه تقریبا از بسیاری از مرزهای رسمی ما تجارت بیشتری انجام می‌شود و اخیرا هم توافق دیگری با پاکستان داشته ایم که در سطح محلی هم امکان و بستر فعالیت فراهم شود از اینرو وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و وزیر خارجه پاکستان توافقنامه را امضا کردند که ۶ بازارچه محلی را فعال کنند که یکی از آنها در محله میرجاوه خواهد بود و کمک خواهد کرد که مردم منطقه در سطح محلی تجارتی محلی داشته باشند.

محرومیت سیستان و بلوچستان با ایجاد مناطق آزاد از بین خواهد رفت
محرومیت سیستان و بلوچستان با ایجاد مناطق آزاد از بین خواهد رفت

منبع » ایسنا

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=10598