مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد

مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد

دبیر شورایعالی مناطق آزاد: تراز تجاری مناطق آزاد برای نخستین بار در سال‌های گذشته مثبت شده است.

حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: اتفاقات بسیار خوبی در دولت سیزدهم در مناطق آزاد رقم خورده که یکی از آنها، مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد برای نخستین بار در سال‌های گذشته است.

عبدالملکی افزود از ابتدای پاییز سال گذشته تا ابتدای پاییز امسال حدود یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار صادرات از مبدأ مناطق آزاد اتفاق افتاد یعنی داخل مناطق آزاد تولید و صادر شده است.

بگفته وی در این مدت وارداتی که برای مناطق آزاد اتفاق افتاده، ۱ میلیارد و ۵۷ میلیون دلار بوده که نشان دهنده ۱۲۳ میلیون دلار تراز تجاری مثبت در مناطق آزاد است.

بیشتر بخوانید: تعادل تراز تجاری مناطق آزاد نتیجه کاهش واردات نه افزایش صادرات

دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره اینکه تراز تجاری مثبت در مناطق آزاد ناشی از چیست گفت اتفاق اول افزایش تولیداتی که قابلیت صادرات دارند در این مناطق است و بحث دوم ناشی از سیاست کلان دولت در حوزه دیپلماسی اقتصادی و سیاست همسایه گرایی است که تاثیر قابل ملاحظه‌ای در صادرات کالا از کشور داشته است.

عبدالملکی افزود هم اکنون از این نگرانی که همیشه گفته می‌شد مناطق آزاد صرفاً درگاه واردات شده اند عبور می‌کنیم. دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی تاکید کرد برنامه‌های جدی داریم که مناطق آزاد به قطب‌های واقعی صادرات کشور تبدیل شود.

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=11535