فیلم: اختلاف طبقاتی فاحش در بندر راهبردی ایران، چابهار

فیلم: اختلاف طبقاتی فاحش در بندر راهبردی ایران، چابهار

ویلانشینی یک عده خاص در مناطق برخوردار چابهار / محرومیتی فراگیر و اختلاف طبقاتی فاحش حقیقت و واقعیت تلخ بندر راهبردی چابهار محسوب می‌شود که تاکنون کمتر نشان داده شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار؛ وزارت راه برآورد کرده نیمی از جمعیت 120 هزار نفری چابهار حاشیه‌نشین هستند؛ در واقع بیشترین نسبت جمعیت حاشیه‌نشین در میان شهرهای حاشیه‌نشین ایران آن هم در چند قدمی ویلاهای آن در منطقه آزاد چابهار.

حدود 60 تا 70 هزار نفر حاشیه‌نشین دیوار به دیوار ویلاهایی مجلل و لوکس، رویی کمتر دیده شده در چابهار و حقیقت و واقعیت این بندر راهبردی است و در واقع اینجا محرومیتی فراگیر و اختلاف طبقاتی فاحش بیشتر از هر جای دیگر نظر هر انسان نوع‌دوست را جلب می‌کند.
محرومیت در بندر چابهار به حدی است که به گفته نماینده فعلی مردم آن در مجلس شورای اسلامی “با سرعتی که طرح‌های محرومیت‌‌زدایی در چابهار دارند مردم این بندر فوق راهبردی باید دهه‌ها برای رسیدن به شاخص‌های مطلوب کشوری منتظر بمانند.”

معین‌الدین سعیدی می‌گوید: چابهار در حالی عناوینی مانند بندر راهبردی ایران، محور توسعه شرق و دروازه ملل را یدک می‌کشد که بیش از نیمی از جمعیت 120 هزار نفری آن در رویای امکانات رفاهی روزگار می‌گذارنند. گزارش ویدئویی تسنیم از اختلاف طبقاتی فاحش و محرومیت فراگیر در چابهار از نظر می‌گذرد.

سوال اساسی دانشنامه مناطق آزاد از مسئولین ذی ربط این است که آیا توسعه وسعت منطقه آزاد چابهار و قرارگیری مناطق حاشیه نشین در محدوده جدید منطقه آزاد چابهار، منجر به رفع مشکلات بومیان و حاشیه نشینان چابهار خواهد شد؟

منبع » تسنیم

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=9804