مناطق آزاد در خدمت اقتصاد کشور و معیشت مردم

مناطق آزاد در خدمت اقتصاد کشور و معیشت مردم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: مناطق آزاد تجاری باید راهروی صادرات و کمک‌حال رونق تولید ملی و اشتغال برای جوانان این کشور باشد اما تصور برخی این بود که مقصود از منطقه آزاد، واردات آزادانه کالاهای خارجی است که با استفاده از آن، بازار تولید و نظام اقتصادی داخل کشور به‌سادگی برهم بخورد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با دبیر و مدیران شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در این کشور، مناطق آزاد فضایی را ایجاد کرده که به جای شکوفایی اقتصادی، شاهد باز شدن دروازه‌های بی‌بندوباری اقتصاد و فرهنگ در این مناطق هستیم. مناطق آزاد تجاری باید راهروی صادرات و کمک‌حال رونق تولید ملی و اشتغال برای جوانان این کشور باشد اما تصور برخی این بود که مقصود از منطقه آزاد، واردات آزادانه کالاهای خارجی است که با استفاده از آن، بازار تولید و نظام اقتصادی داخل کشور به‌سادگی برهم بخورد.

وی افزود: این گلوله‌های آتش در سال‌های اخیر، آسیب‌های زیادی به تولید ملی وارد کرده‌اند و بر همین اساس، از انواع مفاسد اخلاقی تا حتی مشروبات الکلی هم در این مناطق یافت می‌شد. با این حال، باید باور کرد که آزادی فساد و فحشا تنها لازمه رونق گردشگری نیست بلکه در این مناطق به‌قدری جذابیت وجود دارد که می‌توان بدون گناه هم گردشگر جذب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خطاب به مهمانان حاضر در مراسم خاطرنشان کرد: اگرچه لازم است که از عناصر نخبه و توانمند در عرصه‌های مختلف استفاده کرد اما اخلاص و فداکاری هم ضرورت‌هایی است که نباید نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت بود. مسئولیت اساسی و حق نظام و مردم امروز بر عهده شماست که مناطق آزاد تجاری را در خدمت اقتصاد کشور و معیشت ملت قرار دهید و باید در این راه، صبح از شب نشناسید.

علم‌الهدی با تأکید بر ضرورت رونق منطقه اقتصادی دوغارون در مرز تربت‌جام بیان کرد: باید روابط اقتصادی قدرتمندی که ایران با افغانستان دارد، زمینه شکوفایی و رونق منطقه اقتصادی دوغارون را فراهم کند. مردمی که در آن منطقه ساکن هستند، به‌مرور و براساس تجربه به کارشناسان اقتصادی در حوزه واردات و صادرات تبدیل شده‌اند؛ تا حدی که بسیاری از کشاورزان برای آگاهی از وضعیت بازار افغانستان و تعیین کشت سالانه خود، از اهالی دوغارون مشورت می‌گیرند. این‌ها مردمان شریفی هستند که اگرچه از اهل سنت‌اند اما برادران ما هستند و باید به معیشت آن‌ها کمک شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه مشهد، ارائه گزارشی از روند فعالیت‌ها و راهبردهای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در مدیریت مناطق آزاد تجاری توسط حجت‌الله عبدالملکی دبیر این مناطق، از دیگر محورهای این دیدار بود.

مناطق آزاد در خدمت اقتصاد کشور و معیشت مردم
مناطق آزاد در خدمت اقتصاد کشور و معیشت مردم

منبع: ایسنا

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=11708