عدم همکاری مناطق آزاد و شرکت انبارهای عمومی با سامانه جامع انبارها

عدم همکاری مناطق آزاد و شرکت انبارهای عمومی با سامانه جامع انبارها

شیرازیان، مدیر پروژه سامانه جامع مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت گفت: دبیرخانه مناطق آزادو شرکت انبارهای عمومی تاکنون در ثبت اطلاعات واحدهای نگهداری کالا به عنوان انبار با سامانه جامع انبارها همکاری نداشته‌اند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «محمد شیرازیان» گفت: سامانه جامع انبارها طبق بند سه ماده شش قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور راه اندازی شده است.

وی اظهارداشت: این سامانه دو وظیفه اصلی یکی ثبت اطلاعات واحدهای نگهداری کالا به عنوان انبار و دوم ثبت اطلاعات موجودی کالاها یا ثبت اطلاعات رسید و حواله دارد.

مدیر پروژه سامانه جامع مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت گفت: تعامل خوبی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در قسمت اول انجام شده است.

وی افزود: تمامی مبادی و مقاصد بار که بارنامه اخذ می کنند به عنوان انبار تعریف شده است بنابراین شرکت‌های که بارنامه ای صادرکنند برای مبدا و مقصدی که انبار نیست، منع شده اند و اکنون بصورت سیستمی این تعامل برقراراست.

شیرازیان تصریح کرد: از طرفی دستگاه‌های مختلفی مثل وزارت جهاد کشاورزی، سازمان امور اموال تملیکی، دبیرخانه مناطق آزاد و شرکت انبارهای عمومی خود متولی انبارداری در داخل کشور هستند.

وی ادامه داد: در بین این دستگاه‌ها تنها دبیرخانه مناطق آزاد و شرکت انبارهای عمومی در ثبت اطلاعات واحدهای خود با سامانه جامع انبارها همکاری نداشته و بقیه دستگاه‌ها همکاری داشته اند.

مدیر پروژه سامانه جامع مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت ضمن اشاره به وظیفه دوم یعنی ثبت اطلاعات موجودی کالاها (ثبت اطلاعات رسید و حواله) گفت: موجودی منظور رسید و حواله و اطلاعات ورود و خروج کالاهاست.

وی افزود: خوشبختانه تعامل مناسبی با وزارت جهاد کشاورزی، سازمان امور اموال تملیکی وسازمان بنادر در این قسمت انجام شده و اکنون اطلاعات رسید و حواله این دستگاه‌ها بصورت وب سرویس در اختیار سامانه جامع انبارها قرار می گیرد.

عدم-همکاری-مناطق-آزاد-با-سامانه-انبارها

منبع » تحلیل بازار

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=8596