طرح اصلاح مواد مرتبط با ایجاد مناطق آزاد تجاری در راه مجلس

طرح اصلاح مواد مرتبط با ایجاد مناطق آزاد تجاری در راه مجلس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی با عنوان «اصلاح مواد مرتبط با ایجاد مناطق آزاد تجاری» در مجلس خبر داد و گفت: پیرو این طرح می‌کوشیم درباره اینکه آیا مناطق آزاد تجاری محلی برای صادرات بوده یا خیر؟ راستی آزمایی و آسیب شناسی شود.

مسلم صالحی در گفت‌وگو با میزان، از تهیه طرحی با عنوان «اصلاح مواد مرتبط با ایجاد مناطق آزاد تجاری» در مجلس خبر داد.

وی تأکید کرد: در بحث ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی رقابتی وجود دارد و همه به نوعی در تلاش هستند تا در حوزه انتخابیه خود منطقه آزاد تجاری ایجاد کنند.

عضو «کمیسیون اقتصادی» مجلس تصریح کرد: از این رو موضوعی که تبدیل به یک دغدغه اساسی شده این است، وضع موجود مناطق آزاد تجاری است لذا ما در این طرح می‌کوشیم تا آسیب شناسی از مناطق آزاد تجاری داشته باشیم تا مشخص شود که ایجاد مناطق آزاد تجاری بازده‌ لازم را داشته است یا خیر.

این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین در این طرح می‌کوشیم تا درباره اینکه آیا مناطق آزاد تجاری محلی برای صادرات بوده و یا خیر؟ راستی آزمایی و آسیب‌شناسی شود. باید مشخص شود که مناطق آزادی تجاری محلی برای صادرات بوده و یا بر عکس محلی برای واردات شده است؟ لذا ما قصد نداریم بگوییم این اتفاق رخ داده ما می‌کوشیم آسیب شناسی از این مقوله داشته باشیم.

صالحی با بیان اینکه قصد نداریم پیرو طرح مذکور از روند فعالیت مناطق آزاد تجاری جلوگیری کنیم، بیان داشت: پیرو این طرح می‌کوشیم اگر بنا است با ایجاد منطقه آزادی موافقت کنیم با واقعیات و احتیاط بیشتری با آنجا برخورد و موافقت کنیم تا به راحتی مجوزات لازم صادر نشود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تقاضا برای ایجاد مناطق آزاد تجاری زیاد است، اظهار داشت:‌ ان‌شاءلله اگر اصلاحات قانونی درباره نحوه ایجاد مناطق آزاد پیرو این طرح مد نظر قرار گیرد به راحتی مناطق آزاد ایجاد نخواهد شد و اگر حتی ایجاد شوند این مناطق باید اثرگذار باشند.

طرح-اصلاح-مناطق-آزاد-جدید
طرح اصلاح ایجاد مناطق آزاد جدید

منبع » خبرگزاری میزان

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=8824