شش محور ابلاغی دبیر شورایعالی مناطق آزاد برای توسعه کیش

شش محور ابلاغی دبیر شورایعالی مناطق آزاد برای توسعه کیش

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اولین جلسه شورایعالی مناطق آزاد، گفت: رئیس جمهور برای اجرای کامل ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در مناطق آزاد دستور داد.

سعید محمد در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: بر اساس این قانون تصمیم گیری‌ها در مناطق آزاد بر عهده مدیر عامل این مناطق است.

وی گفت: انتظار می‌رود مناطق آزاد در رفع تداخل کاری با وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو و وزارت کشور مجدانه تلاش کنند.

سعید محمد، اجرای 6 طرح مهم شامل کیش پایگاه شهر هوشمند، تاسیس بانک آف شور، تاسیس بورس بین المللی، اجرای برنامه‌های توسعه مناطق آزاد (تجارت، تولید و خدمات) کیش پایگاه فرهنگی و اجتماعی کشور و توسعه فناوری‌های نوین را مورد تاکید قرار داد و گفت: در نشست‌های بعدی مصادیق اجرای این طرح‌ها بررسی می‌شود و مسئولان این حوزه با جدیت برنامه ریزی کنند تا شاخص‌ها شکل گیرد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

مشاور رئیس جمهور از تلاش محمدرضا نوایی لواسانی برای حضور میان مردم و اقدامات اخیر قدردانی کرد و گفت: پشت در‌های بسته نمی‌شود مدیریت کرد و با پیروی از سیره امام راحل باید با مردم بود و برای مردم کار کرد.

محمد رضا نوایی لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و سیزدهمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری کشور گفت: این نمایشگاه‌ها از اهداف ابتدایی خود دور شدند و امسال قرار است نقاط قوت و ضعف این نمایشگاه‌ها بررسی تا اهداف اولیه محقق شود.

وی با اشاره به مشکلات کارآفرینان در کیش گفت: بروکراسی اداری، اعمال سلیقه و زمان طولانی صدور مجوز ها، توسعه کیش و سرمایه گذاری را پیچیده کرده است.

نوایی لواسانی، اصلاح فرآیند‌های سازمان منطقه آزاد کیش را در اولویت برنامه خود عنوان کرد و گفت: رفع موانعی که فعالان اقتصادی را دچار مشکل می‌کند و موجب فساد می‌شود در حال پیگیری است.

وی گفت: شفافیت در اطلاع رسانی و اجرای طرح‌های مختلف موجب رفع احساس بی عدالتی و رونق کسب و کار می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه سه سرپرست جدید معاونت فرهنگی و اجتماعی، عمرانی و زیر بنایی، توسعه مدیریت و سرمایه گذاری را منصوب کرد.

منبع » خبرگزاری صدا و سیما

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=10885