سعید محمد: اتهامات وارده به مناطق آزاد بی‌اساس است

سعید محمد: اتهامات وارده به مناطق آزاد بی‌اساس است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی اتهامات وارده به مناطق آزاد را بی‌اساس خواند و گفت: این اتهامات ناشی از عدم شناخت کافی و اطلاعات نادرست نسبت به مأموریت‌های مناطق آزاد است.

«سعید محمد» در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو، ضمن استماع مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی منطقه اظهار داشت: با پیگیری‌های دبیرخانه و تیم ویژه در دبیرخانه شورای عالی، تلاش می‌کنیم مشکلات مالیاتی به حداقل برسد ولی برای رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد، نیازمند همراهی مجلس هستیم.

وی اتهامات وارده به مناطق آزاد را بی‌اساس خواند و افزود: این اتهامات ناشی از عدم شناخت کافی و اطلاعات نادرست نسبت به مأموریت‌های مناطق آزاد است.

محمد از پیگیری دبیرخانه شورای عالی برای ایجاد مناطق آزاد مشترک با کشورهای همسایه خبر داد و تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشور ارمنستان،‌ عراق،‌ افعانستان،‌ پاکستان و ترکمنستان را در دستور کار داریم و با همراهی وزارت امور خارجه پیگیر آن هستیم.

مشاور رئیس جمهور استفاده از منابع و ظرفیت‌های کشورهای همسایه از جمله بهره‌مندی از سیستم بانکی و بیمه خارجی را از مزایای ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه خواند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین‌ در شورای اداری ‌منطقه ماکو گفت: مسئولین و مدیران مناطق آزاد نگاه فرا‌منطقه‌ای داشته باشند و تمام اقدامات و فعالیت‌ها علاوه بر رفع مشکلات اقتصادی منطقه در راستای توسعه اقتصاد ملی باشد.

محمد منطقه آزاد ماکو را منطقه‌ای بسیار مستعد و دارای ظرفیت فراوان عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب نیز برای مناطق آزاد، رونق تولید، سرمایه‌گذاری، صادرات، اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی سرزمین اصلی را ترسیم نموده‌اند.

وی، سرمایه‌گذاران و نیروهای جوان مستعد منطقه را سرمایه‌های ارزشمند برای کشور توصیف کرد و ادامه داد: این جوانان پرانرژی علی‌رغم کاستی‌ها و سوء مدیریت دستگاه‌های دولتی، همچنان چرخ تولید را فعال نگه داشته‌اند.

مشاور رئیس جمهور،‌ با بیان اینکه عدم هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و نهادهای امنیتی، عمده مشکلات فعالان اقتصادی است تصریح کرد: تداخلات تصمیمات دستگاه‌ها و نگاه جزیره‌ای مانع تولید و صادرات است و باید همچون کشور ترکیه، ماده 65 احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اعمال شود.

محمد، از پیگیری رئیس جمهور و برخورد با دستگاه‌های متخلف با اجرای قانون 65 خبر داد و اضافه کرد: تمام منابع و اختیارات دستگاه‌های اجرایی در اختیار مدیریت مناطق آزاد است و تخلف دستگاه‌های اجرایی به شدت پیگیری خواهد شد.

منبع » تسنیم

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=10913