رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت: تجهیزات صنعت نفت با وجود مشابه داخلی از طریق مناطق آزاد به طور قانونی وارد می‌شوند

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت: تجهیزات صنعت نفت با وجود مشابه داخلی از طریق مناطق آزاد به طور قانونی وارد می‌شوند

مجید محمدپور بین کرد:‌ متاسفانه واردات از مناطق آزاد کنترل نمی‌شود یا کارفرمایان به اسم “سایر” ثبت سفارش کرده و یا به نام “تجهیز” واردات می‌کنند و متوجه می‌شویم تعداد زیادی از اقلامی که سابقه ساخت آنها به چند دهه می‌رسد نیز در قالب این ثبت سفارش وارد کشور شده است.

مجید محمدپور، رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفت اظهار داشت: در خصوص اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی کشور، یکی از مشکلات ما نحوه نظارت بر مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی است. برخی از کارفرمایان بسیار راحت محصولاتشان را از طریق این مناطق وارد می‌کنند و عملا این قانون را دور می‌زنند. به طور مثال اعضای انجمن سازندگان تجهیزات نفت موفق شده‌اند به سطح دانش و تکنولوژی طراحی و ساخت ۶۵ درصد از تجهیزات موردنیاز صنعت نفت کشور دست یابند و گستره این محصولات از پیچ و مهره تا مواد شیمیایی و تجهیزات سرچاهی است. ولی در کمال تعجب هنوز شاهد خرید این محصولات از خارج کشور هستیم و متاسفانه این تجهیزات را از مناطق آزاد و ویژه وارد کشور می‌کنند.

وی بیان کرد: این کار قاچاق نیست بلکه خیلی رسمی و قانونی هم انجام می‌شود. متاسفانه واردات از مناطق آزاد کنترل نمی‌شود یا کارفرمایان به اسم “سایر” ثبت سفارش کرده و یا به نام “تجهیز” واردات می‌کنند و متوجه می‌شویم تعداد زیادی از اقلامی که سابقه ساخت آنها به چند دهه می‌رسد نیز در قالب این ثبت سفارش وارد کشور شده است.

واردات-تجهیزات-تولید-داخل-از-مناطق-آزاد
واردات-تجهیزات-تولید-داخل-از-مناطق-آزاد

منبع » نود اقتصادی

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=9928