دیدار صمیمی آقای یاسر جبرائیلی با آیت‌الله سید حسن عاملی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل

دیدار صمیمی آقای یاسر جبرائیلی با آیت‌الله سید حسن عاملی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل

چندی پیش یاسر جبرائیلی، کارشناس اقتصاد سیاسی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، درباره دیدار با با آیت‌الله سید حسن عاملی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و بحث درباره مناطق آزاد اینگونه نوشت:

امروز دیداری صمیمی با آیت‌الله سید حسن عاملی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل داشتیم. این دانشمند محبوب مردم و جوانان، خلاء‌های بزرگی را در کشور و به ویژه مناطق آذری زبان پر کرده است. ایشان الحمدلله هم در عرصه علم فعالند و هم در عرصه عمل. وقت زیادی برای حل مسائل تولیدکنندگان می‌گذارند و خالصانه و مجاهدانه مسائل مردم را پیگیری می‌کنند.

انتقادی درباره مخالفت هیئت عالی نظارت با توسعه مناطق آزاد داشتند که کمی در این باره بحث کردیم و دلایلم را برای مخالفت با این موضوع بیان کردم. این بحث در جمع نخبگان مشگین شهر نیز مطرح شد که با مرور تجربه شکست خورده مناطق آزاد به این عزیزان عرض کردم من با خدای خود عهد کرده‌ام که منافع واقعی ملت را فدای رضایت کوتاه‌مدت آنان از خود نکنم. به شوخی هم گفتم لذا اگر از من ناراحت هم شوید، نظرم تغییر نخواهد کرد. مناطق آزاد نه در صادرات موفق بوده‌اند، نه در جذب سرمایه خارجی، نه در افزایش تولید و اشتغال. تراز تجاری این مناطق به شدت به نفع واردات است و بومیان این مناطق، به شدت از وضع موجود گله‌مند هستند.

سخن آیت‌الله عاملی این بود که باید با معایب منطقه آزاد مقابله کرد و مزایایش را تقویت نمود. این موضع کاملا صحیح است لکن باید پیش از گسترش جغرافیایی مناطق آزاد به شکل معیوب کنونی، ابتدا باید آنچه هست اصلاح شود و اگر اصلاحات موفقیت‌آمیز بود، به فکر توسعه افتاد.

مصاحبت با آیت‌الله عاملی برایم بسیار شیرین بود. خوش به سعادت مردم اردبیل بابت بهره‌مندی از وجود چنین شخصیتی


پینوشت: لازم به ذکر است منطقه آزاد اردبیل یکی از 8 منطقه آزاد پیشنهادی دولت در لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی است. این لایحه پس از رد چند باره در شورای نگهبان، هم اکنون جهت بررسی و اعلام نظر در مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 

دیدار-یاسر-جبرائیلی-و-امام-جمعه-اردبیل درباره منطقه آزاد اردبیل

 

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=7549