نخستین خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار

نخستین خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار: با پهلو گیری کشتی اقیانوس‌پیما از مبدأ چین، نخستین خط کشتیرانی مستقیم از چین به چابهار راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار امیر مقدم از پهلوگیری نخستین کشتی اقیانوس‌پیما در بندر چابهار خبر داد و اظهار کرد: اولین کشتی اقیانوس‌پیما از مبدأ چین به صورت مستقیم وارد چابهار شد و در این بندر پهلوگیری کرد. تخلیه این کشتی امروز آغاز خواهد شد. این نخستین خط کشتیرانی مستقیم چین به چابهار است.
وی بیان کرد: پیش از این کشتی‌های چینی در بندرعباس تخلیه می‌شدند و بار کشتی‌ها توسط کشتی‌های کوچک‌تر به چابهار منتقل می‌شد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه ظرفیت این کشتی ۶۵۰۰ کانتینر است، ادامه داد: با این اتفاق در هر کانتینر ۴۰۰ دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های تخلیه و بارگیری صورت می‌گیرد و بار ۱۰ روز زودتر به دست صاحب کالا می‌رسد.
وی ادامه داد: یکی از زیرساخت‌های لازم برای تحقق این اتفاق راه اندازی بندرچابهار بود، این مهم در راستای توسعه ترانزیت که یکی از مزیت‌های اصلی چابهار است تاثیر به سزایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: سند: توسعه مناطق آزاد تجاری در بستر نظام اقتصاد مقاومتی (مطالعه موردی: منطقه چابهار)

مقدم ادامه داد: بعد از این تجار به راحتی و با هزینه های کمتر می‌توانند کالای خود را مستقیم از چین وارد چابهار کنند. این فرایند با همکاری منطقه آزاد چابهار، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و کشتیرانی صورت گرفته است.

از آنجا که بندر چابهار نزدیک‌ترین مسیر دسترسی کشورهای افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان به آب‌های آزاد است، اهمیت زیادی دارد و یکی از پر رونق‌ترین بنادر کشورمان می‌باشد.

"نخستین

منبع: ایرنا

1 دیدگاه ها

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=11570