کلیات لایحه توسعه مناطق آزاد تجاری- صنعتی انزلی را تصویب شد و اما جزئیات این لایحه تصویب نشد

کلیات لایحه توسعه مناطق آزاد تجاری- صنعتی انزلی را تصویب شد و اما جزئیات این لایحه تصویب نشد

بررسی کلیات لایحه توسعه مناطق آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی) در دستور کار قرار گرفت.

براساس لایحه مذکور، منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی) براساس نقشه مصوب هیئت وزیران توسعه پیدا می کند.

سید حسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی در توضیح لایحه مذکور، گفت: منطقه انزلی حساس و از مناطق مهم آزاد تجاری- صنعتی است زیرا از یک سو با منطقه آزاد اوراسیا ارتباط تنگانگ اقتصادی دارد و با دارا بودن فرودگاه بین المللی سردارجنگل کریدور شمال جنوب نیز به این منطقه می رسد.

نصرالله پژمان فر نماینده مشهد، نادر قاضی پور نماینده ارومیه و حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس در مخالفت با کلیات این لایحه معتقد بودند: مناطق آزاد قاچاق را افزایش داده و موجب شده است مردم کشاورزی و شالیکاری را رها کنند و زمین های خود را به فروش برسانند.

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود و کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در موافقت با کلیات این لایحه معتقد بودند: فلسفه ایجاد مناطق آزاد در کشورمان برای افزایش تولید به منظور صادرات است، به همین دلیل منطقه آزاد انزلی نقش ویژه برای مراودات تجاری با اوراسیا دارد.

در پایان نمایندگان کلیات این لایحه را به تصویب رساندند و بررسی جزئیات این لایحه در دستور کار صحن علنی قرار گرفت؛ ابهامات زیادی در مورد این لایحه به دلیل عدم ارائه نقشه منطقه آزاد انزلی وجود داشت به همین جهت نمایندگان با ارجاع این لایحه به کمیسیون اقتصادی موافقت کردند تا دولت نقشه منطقه آزاد انزلی را ارائه دهد.

توسعه-منطقه-آزاد-انزلی

1 دیدگاه ها

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=7027