توسعه مناطق آزاد مشکلی را حل نمی‌کند/ آخرین جزئیات تحقیق و تفحص از مناطق آزاد اروند و قشم

توسعه مناطق آزاد مشکلی را حل نمی‌کند/ آخرین جزئیات تحقیق و تفحص از مناطق آزاد اروند و قشم

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: این که مناطق آزاد دروازه واردات به کشور باشند، اصلا مدنظر نیست و هدف اصلی، ایجاد مکانی رها از بعضی قوانین و مقررات دست و پاگیر برای تولید و صادرات کالا بوده است.

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیرامون موضوع کارکرد مناطق آزاد و اهداف تشکیل آن به بازارنیوز گفت: برای مناطق آزاد در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده که چه کارکرد و سمت و سویی باید داشته باشند.

وی افزود: این که مناطق آزاد دروازه واردات به کشور باشند، اصلا مدنظر نیست و هدف اصلی ایجاد مکانی رها از بعضی قوانین و مقررات دست و پاگیر برای تولید و صادرات کالا بوده است.

طغیانی تاکید کرد: متاسفانه مناطق آزاد در کشور ما با این هدف و سیاست کلی فاصله دارند و درکمیسیون، تحقیق و تفحص با درخواست نماینده‌های متقاضی مطرح می‌شود. برای نمونه موضوع تحقیق و تفحص که هفته گذشته در کمسیون مطرح شد، نمایندگان آبادان برای منطقه اروند و برای منطقه قشم، نماینده بندر عباس متقاضی بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی پیرامون زمزمه‌های افزایش مناطق آزاد در کشور اظهار داشت: نگاه کلی ما این است که اگر مناطق آزاد بخواهند از اولویت‌ها و اهدافشان فاصله بگیرند، توسعه آن‌ها مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی در پایان گفت: طرح ساماندهی مناطق آزاد در مجلس مطرح است که باید به دستور کمیسیون برسد تا راجع به آن تصمیم گیری شود. جزئیات این طرح مشخص است، اما طرح‌ها تا وقتی به کمیسیون نیایند و مصوبه نگیرند، قابل استناد نیستند.

توسعه-مناطق-آزاد-مشکلی-را-حل-نمی-کند
توسعه-مناطق-آزاد-مشکلی-را-حل-نمی-کند

منبع: بازارنیوز

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=9176