تغییرات مدیریتی گسترده در مناطق آزاد/ مدیرانی که نیامده می‌روند

تغییرات مدیریتی گسترده در مناطق آزاد/ مدیرانی که نیامده می‌روند

پس از 40 روز از بازنشستگی دبیرشورای عالی مناطق آزاد که با استیذان مشغول فعالیت است بیش از 10 نفر از مدیران ارشد دبیرخانه شورا و مناطق آزاد تغییر کرده‌اند و این تحولات در پایان عمر دولت تدبیرو امید همچنان ادامه خواهد داشت.

مرتضی بانک پس آنکه دو بار بازنشست شد و برای سومین بار براساس استیذان از رهبری به عنوان دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصاد فعالیت می‌کند، به تغییرات گسترده در دبیرخانه شورا و مناطق آزاد روی آورده است.

حدود 40 روز است که مرتضی بانک توسط وزیر امور خارجه برای دومین بار بازنشسته شد و گفته می‌شود با استیذان از رهبری تا پایان کار دولت دوازدهم، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد را همراهی خواهد کرد. هرچند هنوز تصویر روشنی از مرقومه استیذان در افکار عمومی و سطح رسانه‌ها منتشر نشده و به همین علت وضعیت آن شفاف نیست.

هرچند جابه جایی مدیران در یک دستگاه و نهاد امری عادی و طبیعی و در جهت نیل به اهداف ترسیم شده محسوب می‌شود اما با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی دولت تدبیر و امید قرار داریم این حجم از تغییرات گسترده و تحول مدیریتی جای تامل و تعجب دارد. این تغییرات گسترده مدیریتی بدین شرح است:

1- سودابه جلیلی مدیر اداری و مالی دبیرخانه پس از یک سال فعالیت (دی ماه 98) جای خود را به عباسپور داد.

2- جواد عباسپور مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی با حفظ سمت به عنوان سرپرست بخش اداری و مالی دبیرخانه مشغول است.

3- جعفر آهنگران جای غلامحسین مظفری مدیرعامل برکنار شده منطقه آزاد کیش را گرفت و سرپرست شد.

4- مجید صفدری پس از یک سال فعالیت به عنوان معاون توسعه مدیریت دبیرخانه جای خود را به جعفر آهنگران داد. مجید صفدری مشاور دبیرشورا در بخش توسعه بانک و بیمه شده است.

5- قاسم وکیلی مدیر توسعه و تحول اداری دبیرخانه به عنوان معاون توسعه مدیریت جایگزین آهنگران شد.

6- محمدولی روزبهان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی برکنار و سید مهدی نقوی سرپرست این منطقه شد.

7- محسن پیرداده سرپرست مدیریت بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد دبیرخانه جای سید مهدی رعیتی را گرفت.

8- علیرضا جعفری هرندی مشاور مرتضی بانک دبیرشورای عالی مناطق آزاد برکنار شد. وی سال‌های قبل معاون توسعه مدیریت دبیرخانه بود.

9- محمد شریف ملک زاده و حمیدرضا نیک کار که از وزارت خارجه به دبیرخانه مامور شده بودند برکنار و اتمام ماموریت خود را دریافت کردند.

10- حامد قلی زاده فرد به عنوان سرپرست مدیریت توسعه صادرات، امورگمرکی و ارزش افزوده جایگزین الهام سخایی شد.

10- تغییراتی در سطح مدیران و کارمندان دبیرخانه نیز قابل توجه بوده است. همچنین شنیده شده که این جابه جایی‌ها در روزها و ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس، برخی از این مدیران هنوز در پست سازمان خود استقرار نیافته، حکم ماموریت جدید دریافت می‌کنند که این مسئله به لحاظ مدیریتی به عملکرد مناطق ازاد و دبیرخانه آسیب وارد می‌کند.

تغییرات-مدیریتی-گسترده-در-مناطق-آزاد
تغییرات-مدیریتی-گسترده-در-مناطق-آزاد

منبع » فارس

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=10250