تبدیل مناطق مرزی به منطقه آزاد مانع قاچاق و باعث افزایش امنیت کشور می‌شود

تبدیل مناطق مرزی به منطقه آزاد مانع قاچاق و باعث افزایش امنیت کشور می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی معتقد است اگر مرز آباد باشد و مرزنشین بتواند معیشت خود را تأمین کند، قاچاق صورت نمی‌گیرد و در پی آن امنیت مرز نیز برقرار خواهد بود.

محمد علی پور در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در باب اهمیت مرزها در توسعه اقتصادی کشور گفت: یکی از راه های تقویت اقتصاد مرزی، تبدیل شدن منطقه مرزنشین به منطقه آزاد است که مانع قاچاق می شود و نیازهای کشور که از پیش از آن به صورت قاچاق وارد می شد به صورت قانونی وارد می شود که این موضوع درباره مرز ماکو، چالدران و پلدشت نیز صدق می کند.

نماینده مردم ماکو، چالدران، پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه منطقه آزاد باعث ایجاد اشتغال و تقویت تولید کشور می شود، اظهار داشت: اگر مرز آباد باشد و مرزنشین بتواند معیشت خود را تأمین کند، قاچاق صورت نمی گیرد و در پی آن امنیت مرز نیز برقرار خواهد بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه منطقه آزاد شدن مناطق مرزی کمک زیادی به افزایش امنیت منطقه های مرزی و در ادامه امنیت کشور می کند، گفت: منطقه ماکو و چالدران هم زمان با منطقه آزاد شدن به لحاظ امنیت بسیار تقویت شده و قاچاق غیرقانونی نیز در آن صورت نمی گیرد.

علی پور در ادامه با اشاره به مرز 400 کیلومتری ماکو، چالدران و پلدشت با ترکیه و جمهوری نخجوان، گفت: دو بازارچه مرزی در منطقه وجود داشت که بعد از تبدیل این شهر به منطقه آزاد، فعالیت این بازارچه های مرزی نیز کاهش یافت و عمده فعالیت های تجاری به ورود و خروج کالا (عمدتا با ترکیه و کمتر با نخجوان) صورت می گیرد که باعث تغییر شرایط اقتصادی و رونق منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مناطق آزاد ترکیه

عضو گروه دوستی و پارلمانی ایران و ترکیه در پایان با اشاره به دیوارکشی های ترکیه در مرز این شهرستان، خاطرنشان کرد: ترکیه با دریافت کمک های مالی از اروپا برای جلوگیری از مهاجرت های غیرقانونی اقدام به دیوارکشی در بخشی از مرزهای خود با ایران کرد که دیوار بلندی نیز در مرز بازرگان کشیده شده است.

تبدیل مناطق مرزی به منطقه آزاد
تبدیل مناطق مرزی به منطقه آزاد

منبع: خانه ملت

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=11469