دیدار اعضای کمیسیون صنایع و معادن از منطقه آزاد کیش / تاکید بر اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور

دیدار اعضای کمیسیون صنایع و معادن از منطقه آزاد کیش / تاکید بر اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست هم اندیشی با انجمن سرمایه گذاران و صاحبان صنایع کیش بر اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور تاکید کرد.

سید احمد رسولی نژاد در اين نشست با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف واحد‌های صنعتی این منطقه، افزود: متاسفانه بیشتر شرکت‌های توانمند مستقر در این منطقه که در حوزه تولید پیشگام و فعال هستند، هیچ گونه حمایتی از سوی دولت نداشتند و اگر درصد ناچیزی از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای چنین تولید کنندگان فعال، خلاق و پیشرو در این حوزه در نظر گرفته شود آنان می‌توانند با تجهیز امکانات واحد‌های خود و افزایش تولید، فرصت‌های شغلی جدید نیز در این منطقه ایجاد کنند.

وی بر لزوم اهمیت تدوین بخش نامه‌های جدید برای اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور اشاره داشت و گفت: باید تدوین بخش نامه‌ها در راستای اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد با نگاه محوری همین مناطق جهت تسهیل در اجرای قانون به مجلس ارائه شود. به طور حتم مجلس شورای اسلامی و کمیسیون در این خصوص از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
سید احمد رسولی نژاد با بیان اینکه ميزان قابل توجهی از حجم فعالیت‌های تولیدی کیش در حال انجام است افزود: باید برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی توانمندی‌های کیش تدوین شود تا مشکلات پیش روی تولید کنندگان و فعالین اقتصادی جزیره کیش مرتفع شود.

وي گفت: سرمایه گذاران و صاحبان صنایع کیش و افرادی که موثر و صاحب نظر در این زمینه هستند می‌توانند مواردی را که برای اصلاح قانون مد نظر دارند به کمیسیون ارسال کنند و در این جلسات بخش عمده طرح‌ها و لوایح به نکته نظرات و پیشنهاد‌های بخش خصوصی اختصاص داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نيز در این نشست، کیش را منطقه‌ای پیشرو و در حال توسعه در کشور برشمرد و گفت: فعالیت ۳۴۰ واحد صنعتی فعال کیش همزمان با محدویت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و گسترش شیوع بیماری کرونا نشان از ظرفیت‌های بارز این منطقه دارد که همچنان با جدیت تمام به فعالیت خود ادامه می‌دهند و وظیفه دولت و مسئولین در قبال زحمات و تلاش‌های شبانه روزی آنان، حمایت ویژه از بخش تولید و صنعت این منطقه است.

غلامحسین مظفری گفت: بر اساس شعار سال از سوی مقام معظم رهبری که تحت عنوان ” جهش تولید” نام گذاری شده؛ توجه و حمایت به توسعه اقتصادی، رونق تولید و صنعت از اولویت‌های اصلی سازمان به منظور تسهیل در امور فعالیت‌های بخش تولید، صنعت، ارزش افزوده، ورود کالا به جزیره کیش بود.

وی مشکلات موجود در حوزه تولید و صنعت را “اجرا نشدن کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، دستورالعمل ها، آیین نامه‌های جدید، حذف معافیت‌های مالیاتی” در این منطقه برشمرد و گفت: هدف از سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به کیش براي بازديد و بررسی مشکلات پیش روی واحد‌های صنعتی و مطرح شدن آن در مجلس براي رفع موانع و ایجاد انگیزه بیشتر فعالان اقتصادی و حفاظت از سرمایه ملی است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تحقق یافتن این اقدام مهم را یکی از ظرفیت‌های بزرگ و تحولی در حوزه تولید، رونق اقتصادی و تامین نیاز‌های کشور عنوان کرد.

تاکید-بر-اصلاح-قانون-مناطق-آزاد
تاکید-بر-اصلاح-قانون-مناطق-آزاد

منبع » خبرگزاری صدا و سیما

اخبار مرتبط:

دیدار اعضای کمیسیون صنایع و معادن از یک شرکت بزرگ تولید دارو در کیش

تولید بافت های بدن انسان در کیش

1 دیدگاه ها

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=9600