با راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی منطقه آزاد تجاری ایجاد شد!

با راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی منطقه آزاد تجاری ایجاد شد!

توانسته ایم که ۲۰ هکتار از اراضی دانشگاه لرستان را تملک کنیم

معاون پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به راه‌اندازی صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: همچنین منطقه آزاد تجاری در دانشگاه لرستان ایجاد شده است. امین حسنوند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در کنار حمایت از فناوران استان، توانسته ایم که ۲۰ هکتار از اراضی دانشگاه لرستان را تملک کنیم. او اظهار داشت: طبق قانون این اراضی حکم منطقه آزاد تجاری را دارند و تمام قوانین مناطق آزاد تجاری شامل این اراضی پارک علم و فناوری هم می شوند.

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی در این اراضی در سال ۹۳ شروع به اجرا شدند، عنوان کرد: این پروژه ها اوایل سال ۹۸ با حضور وزیر علوم به بهره برداری رسیدند.

معاون پارک علم و فناوری لرستان، تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در سال ۹۸ در پارک علم و فناوری رخ داد، تاسیس صندوق پژوهش، فناوری و نوآوران افلاک بود.

این صندوق با حمایت و همکاری بخش خصوصی و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تشکیل شده است

حسنوند با بیان اینکه این صندوق با حمایت و همکاری بخش خصوصی و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تشکیل شده است، افزود: بخش عمده ای از سهام این صندوق را پارک علم و فناوری در اختیار دارد و بخش دیگر آن نیز در اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی کشور به همراه بخش خصوصی شامل اتاق بازرگانی و چند شرکت است.

وی با بیان اینکه سرمایه این صندوق در ابتدا سه میلیارد تومان بوده است، عنوان کرد: کل آورده این صندوق توسط پارک علم و فناوری و بخش خصوصی تامین شده است.

معاون پارک علم و فناوری لرستان، تصریح کرد: همچنین معاونت علمی ریاست جمهوری قول هایی داده اند تا بتوانیم سرمایه اولیه آن را افزایش بدهیم.

حسنوند با تاکید بر اینکه یکی از مزیت های این صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر بر روی طرح های فناورانه است، عنوان کرد: در حال حاضر تسهیلات شناور بین چهار تا ۱۶ درصد بین فناوران پرداخت می شود.

وی، بیان داشت: همچنین طرح هایی که نیاز به سرمایه گذار دارند، سرمایه گذاری آنها را صندوق به عهده می گیرد.

 

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=5416