الحاق فرودگاه و شهرک‌های صنعتی رشت به منطقه آزاد انزلی

الحاق فرودگاه و شهرک‌های صنعتی رشت به منطقه آزاد انزلی

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در گفتگو با گیل خبر با اشاره به تصویب پیشنهاد نهایی کمیسیون اقتصادی توسط نمایندگان مجلس ابراز داشت: با اصلاحاتی که کمیسیون اقتصادی مجلس صورت داد ماده واحده «دو هزار هکتار»به «۸۶۰۹ هزار هکتار» تغییر پیدا کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر این اساس فرودگاه رشت در محدوده منطقه آزاد قرار گرفت که این عامل می تواند آن را به یک فرودگاه بین المللی برای ارتباط با منطقه اوراسیا تبدیل کند.

وی افزود: همچنین شهرک‌های صنعتی رشت، سپیدرود و ضیابر نیز جزو محدوده منطقه آزاد قرار گرفتند و تمام سرمایه گذاران این مناطق می توانند از امتیازات و تسهیلات آن در حوزه های مالیاتی و تجاری استفاده کنند.

کوچکی نژاد همچنین از تغییر نام این منطقه با پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد و گفت: بر این اساس نام این منطقه به منطقه آزاد گیلان تغییر پیدا خواهد کرد.

این مطلب را مطالعه کنید: دوهزار هکتار به منطقه آزاد انزلی افزوده شد

محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان(انزلی) به مساحت ۸۶۰۹ هکتار

لازم به ذکر است نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۳ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی، با اصلاحات کمیسیون اقتصادی در تبصره ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس ماده واحده اصلاح شده لایحه مذکور؛ محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان(انزلی) به مساحت ۸۶۰۹ هکتار بر طبق نقشه پیوست که به‌تصویب هیأت وزیران رسیده است تعیین می‌گردد.

همچنین در تبصره این ماده واحده آمده است؛ به دولت اجازه داده می‌شود علاوه بر محدوده فوق‌الذکر، حداکثر به میزان دو هزار هکتار در نقاط دارای توجیه شهرستان‌های استان گیلان با اولویت انزلی را به محدوده اضافه نماید.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس در نشست روز ۱۶ اردیبهشت ماه سال جاری، پس از موافقت با ماده واحده لایحه منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی) مبنی بر اینکه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی) به مساحت ۸۶۰۹ هکتار تعیین شود تبصره آن را برای تعیین تکلیف و تعیین نقشه به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادند.

لازم به ذکر است مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس پس از ایراد سخنان موافقان و مخالفان این تبصره تاکید کرد که تبصره مذکور باید جهت تعیین نقشه به کمیسیون ارجاع و تعیین تکلیف شود که با موافقت نمایندگان روبه رو شد.

الحاق-شهرک-صنعتی-رشت-به-منطقه-آزاد-انزلی

منبع: وب سایت دیار میرزا

 

1 دیدگاه ها

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=7214