اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

هیات وزیران تصویبنامه مربوط به اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در قسمت های پارس ۱ و ۲ را به تصویب رساند و ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، هیات وزیران در نشست (چهارشنبه، ۱۸ آبان‌ماه) که به ریاست سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شد با اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس موافقت کرد.

هیات وزیران به پیشنهاد دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد تبصره (۱) ماده (۱) قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، با اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در قسمت‌های پارس (۱) و (۲) موافقت کرد.

حفظ محیط زیست و حفاظت از حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و شهرها و روستاها، از جمله دلایل اصلاح محدوده منطقه یادشده است.

بیشتر بخوانید: سند: کتاب جامع سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۸ هیات وزیران درخصوص “اصلاح محدوده منطقه ویژه پارس در قسمت های پارس ۱ و ۲” طی نامه شماره ۱۶۰۶۱۷ مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۲ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

منطقه ویژه پارس در حاشیه خلیج فارس و  در محدوده 46 هزار هکتاری استان بوشهر قرار گرفته است که مشتمل بر سه منطقه پارس یک (پارس جنوبی) با 14 هزار هکتار که شهرستان عسلویه را در بر می گیرد، پارس دو ( کنگان) در محدوده 16 هزار هکتاری شهرستان کنگان را در بر گرفته است و پارس سه (پارس شمالی) شامل 16 هزار هکتار از محدوده ی شهرستانهای دیر، دشتی، تنگستان و بوشهر را در بر می گیرد.

تصویبنامه فوق را می توانید از قسمت زیر دانلود نمائید:

اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس
اصلاح محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس

منبع: پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=11506