لوایح ایجاد مناطق آزاد سرخس و دوغارون به زودی در صحن مجلس بررسی می‌شوند

لوایح ایجاد مناطق آزاد سرخس و دوغارون به زودی در صحن مجلس بررسی می‌شوند

پس از آنکه لایجه ایجاد منطقه آزاد سرخس و دوغارون در دولت جدید تفکیک شد، لوایح ایجاد دو منطقه آزاد مستقل سرخس و دوغارون، هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. اعضای کمیسیون اقتصادی با ذکر نقاط قوت و ضعف این لوایح در نهایت با لوایح ایجاد مناطق آزاد سرخس و دوغارون موافقت کردند. حالا باید منتظر بود تا به زودی این لایحه با حضور نماینده دولت در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

در این رابطه مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: با اشاره به اینکه مناطق آزاد سرخس و دوغارون صادراتی هستند و به هاب واردات تبدیل نمی‌شوند، ادامه داد: در سرخس زیرساخت‌های مناسبی از جمله فرودگاه و خط ریلی وجود دارد و به نوعی یک منطقه آماده است و دوغارون نیز از ظرفیت خوبی برای تبدیل شدن به دروازه صادراتی کشور به افغانستان برخوردار می‌باشد.

بررسی تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزاد سرخس، دوغارون و مازندران مسکوت ماند

علیرضا سلیمی در نشست علنی روز چهارشنبه، ۸ تیرماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای استرداد لایحه ایجاد مناطق آزادتجاری-صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران در اخطار اصل ۶۶ قانون اساسی در تذکر بند ۲ ماده ۱۳۴ ائین نامه داخلی مجلس گفت: تقاضای استرداد لوایح باید از سوی وزیر مربوطه یا یکی از معاونان رئیس جمهور مطرح شود که امروز به صحن نیامده اند و یکی دیگر از نمایندگان دولت در این خصوص طرح موضوع کرده است.

علی نیک زادثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر که آن را وارد دانسته بود، گفت: از آنجایی که باید وزیر مربوطه یا یکی از معاونان رئیس جمهور برای طرح این استرداد در صحن علنی حاضر می شدند این تقاضا تا زمان حضور آن ها مسکوت می ماند.

به هر ترتیب تاریخ بررسی لوایح ایجاد مناطق آزاد سرخس و دوغارون در صحن مجلس خیلی دور به نظر نمی‌رسد.

لوایح-ایجاد-مناطق-آزاد-سرخس-و-دوغارون

منابع: تحلیل بازار و ایلنا

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=10991