لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار

لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار

توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار با الحاق بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی

معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: یکی از مزایای توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار به کریدور جنوب به شمال برای ترانزیت کالا و تکمیل زنجیره همکاری با همسایگان است. توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار مبحثی است که این روزها در قالب لایحه ای توسط دولت پیگیری و هم اکنون در مجلس شورای اسلامی تحت بررسی است. در راستای همین موضوع، این لایحه هفته گذشته (26 آبان) جلسه ای در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و جمعی از مسئولان منطقه آزاد چابهار برگزار و دفاع دولت در این زمینه انجام شد.

لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار چه می گوید؟ اما لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار چه می گوید؟ قرار است طبق لایحه دولت، بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی به منطقه آزاد چابهار الحاق شود.

در همین زمینه، حسین گروسی، معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره آخرین وضعیت لایحه توسعه منطقه آزاد چابهار به اقتصاد24 گفت: لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار که با موضوع الحاق دو بندر شهید کلانتری و شهید بهشتی به بندر چابهار مطرح شده است. با توجه به اهمیت بسیار بالایی که دارد می‌تواند فرصت‌های شغلی خوبی را برای ترانزیت کالا ایجاد کند. در این زمینه نظر کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص مساعد بوده و بنا شد اعضای کارگروه اقتصادی بازدیدی هم از منطقه داشته باشند و بعدازاین بازدید تصمیم‌گیری‌های لازم گرفته و این لایحه برای طی مراحل قانونی به صحن علنی مجلس ارجاع شود.
گروسی افزود: این بازدید احتمالاً طی هفته جاری و یا حداکثر هفته آینده انجام خواهد شد.

مطالعه پیشنهادی: قانون توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار ابلاغ شد

مزایای الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری به بندر چابهار

وی در مورد مزایای لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار و الحاق بنادر شهید بهشتی و کلانتری به بندر چابهار گفت: یکی از مزایای توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار به کریدور جنوب به شمال این است که با توجه به اینکه امروز چین هم بر روی بندر گوادر کار می‌کند در آنجا با همکاری پاکستان یک بندر جدید ایجاد می‌کند و قطعاً منطقه آزاد چابهار حائز اهمیت است و می‌تواند به کریدور جنوب به شمال برای ترانزیت کالا تبدیل شود و یک زنجیره‌ای را کامل می‌کند، چراکه مناطق آزاد می‌بایست چه از طریق ریلی و چه از طریق هوایی یا دریایی به مجموعه‌ای متصل باشند. الحاق این دو بندر به بندر چابهار باعث می‌شود که این دو بندر به آب‌های آزاد راه پیدا کنند و کالاها از طریق کشتی به مجموعه بیاید و از طریق جاده و ریل جابه‌جا شود.

موانع بر سر راه لایحه توسعه منطقه آزاد چابهار

معاون حقوقی و امور مجلس دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تأکید کرد: خوشبختانه به لحاظ شناختی که هم نمایندگان مجلس و هم کارشناسان اقتصادی دارند این لایحه و توسعه بندر چابهار را یکی از کارهای مثبت می‌دانند که برای کشور حائز اهمیت است و با توجه به اینکه کشور ما در شرایط تحریم قرار دارد و چابهار خارج از این تحریم‌هاست می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای تعامل با همسایگان ایجاد کند.

دیگر اخبار مرتبط با منطقه آزاد چابهار را در اینجا مطالعه کنید. همچنین برخی از خبرهای مرتبط در  اینجا

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=5234