صادرات ۱۲۱ میلیارد دلاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور

صادرات ۱۲۱ میلیارد دلاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: ۱۲۱ میلیارد دلار در شش سال گذشته از طریق مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی به خارج از کشور صادرات کالا صورت گرفت.

مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد در نشستی در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: در سال جاری توانستیم در منطقه آزاد بخش مهمی از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه اقتصادی و رونق تولید را با انجام فعالیت ها و افتتاح پروژه های متعدد را برآورده سازیم و امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام‌های موثرتری برداریم.

وی گفت: در 6 سال گذشته عملکرد منطقه آزاد 121 میلیارد دلار صادرات از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به خارج از کشور انجام شد و 46 میلیارد دلار از طریق مناطق آزاد و مناطق ویژه به سرزمین اصلی انجام شده است.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد صادرات کشور، تولیدات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که به خارج صادر می‌شود، افزود: این در حالی است که مناطق آزاد کمتر از یک میلیون نفر جمعیت و نیم درصد از خاک کشور را تشکیل می دهد.

صادرات-121-میلیارد-دلاری-مناطق-آزاد-و-ویژه

وی افزود: بیش از 500 هزار نفر در مناطق آزاد اشتغال دارند و هزار و 900 واحد تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی و هزار و 200 واحد خدماتی و 5 میلیارد و 400 میلیون دلار سرمایه خارجی در مناطق آزاد محقق شد.

23 پروژه سرمایه‌گذاری دوشنبه در منطقه آزاد اروند به مناسبت دهه مبارکه فجر با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید.

این پروژه‌ها ۱۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی دارد و با اعتبار چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و ۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی به بهره‌برداری رسیدند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

https://wikifreezones.com/?p=6122